betul97_ Kızlar ağustosta ümreye gideceğiz annem internetten görmüş 7 yaş altı çocuklar için yurtdışı çıkış harcı ödenmiyormuş böyle bir şey var mı?
maybeybi betul97_ pasaport ücretini ödeyerek çıkarttık 2 yıllık ama henüz yurtdışına çıkmadığımız için bebekten yurtdışı çıkış harcı alınıyor mu bilmiyorum
CuteBadesMama betul97_ ödeniyor yetişkin pasaportundan farksız. Pasaportu çıkardığınız sürece göre harç bedeli ödersiniz.
betul97_ maybeybi Bende anlamadım pasaportu çıkarmak için sorduğumuzda söylerler mi acaba. Ödeme yapılırsa dekondu vergi ya da gelir dairesine göndermek lazımmış annem öyle diyor
maybeybi betul97_ şöyle pasaport çıkartırken ücretleri ödemelisiniz zaten. Yurtdışı çıkış harcı ise yurtdışına çıkarken pasaport kontrol noktasında ödenir. O esnada yurtdışı çıkış harcını ödemeyeceksiniz; ödeseniz bile sonrasında vergi dairesinden iade alabilirsiniz. Pasaport ücreti ve yurtdışı çıkış harcı birbirinden bağımsız şeyler.
CuteBadesMama betul97_ evet gördüm, ben ödeniyor diye biliyorum yalnızca öğrenci belgesi olduğunda ücret ödenmiyor. Kızıma çıkartacaktık çünkü harç bedeli yüzünden kreşe başlamasını bekledik, öğrenci belgesiyle almak için.
betul97_ CuteBadesMama Evet onu biliyorum ama annemin söylediği 7 yaş altı çocuklara yurtdışı çıkış harcı ödenmediği ödenirse de iadesi yapılıyormuş
Ballilokmam11 betul97_ 7, yaş altı olduğu için ödenmez çıkış harç puulu ama pasaport ücreti ne olur bilmiyorum
ads0210 betul97_ yurtdışı çıkış harcı ödenmiyor ama pasaport çıkarmak için pasaport parası tabikide vericeksinz. Öğrenciyse cocuk harc parası vermıyorsunuz defter parası veriyorsunz diye biliorum . Benimbebek daha kreşe gitmior o yüzden ben hepsini verdim . Mebe bağlı kreş olunca sanırın verilmior harç
GezginPaNDa betul97_ pasaport olacak mecbur Yurt disi çıkış harcı ödemiyor sadece Biz ödedik geçen sene Vergi dairesinden iadesini aldik geri