Herkese Selam Anneler, Fikirlerinize Çok İhtiyacım Var! 🌸
3 yaş 2 aylık, oldum olası çok hareketli, enerjik ve kıpır kıpır bir kızım var. Hélène yaklaşık 6 aydır anaokuluna gidiyor. Henüz tam olarak Fransızca bilmiyor, çocukları ve öğretmenleri anlamaya çalışıyor.
Son zamanlarda içinden çıkamadığım ve beni çok zorlayan birkaç durum var. Benzer şeyler yaşayanlardan tecrübelerini paylaşmalarını rica ediyorum:
- Paylaşamama ve Sürekli Yönetme İsteği
Eve bir misafir geldiğinde asla hiçbir oyuncağını paylaşmak istemiyor. “Hayır o benim, ellemesin, şunu alsın, bunu versin” diyerek sürekli etrafındaki herkesi yönetmeye çalışıyor. Uzun zamandır tatlı dille de bazen kızarak da bunun yanlış olduğunu anlatmaya çalışıyorum ama bir türlü dinletemiyorum.
- Yeni Başlayan Vurma/İttirme Davranışı
Daha önce hiç vurma huyu yoktu ama son zamanlarda eli çok hızlandı; ya vuruyor ya ittiriyor. Geçen gün okulda arkadaşlarına vurmuş. Eve gelince bunu bana kendisi dürüstçe itiraf etti ve öğretmeninin ona kızdığını söyledi. Öğretmeniyle de konuştum; uyardığını ve sakinleşmesi için bir süre yanına oturttuğunu söyledi. Evde kızımla konuştuğumda “Tamam anneciğim” diyor, anlamış gibi yapıyor ama yine de tekrar vuracakdiye hiç güvenemiyorum. Başka çocuklara vurmasını ittirmesini asla tasnif etmiyorum ve istiyorum. Aşırı kontrolcü olmasını da istemiyorum. Bunun önüne nasıl geçebilirim?
- Son Zamanlarda Başlayan Çiş Gerilemesi
Biz tuvalet eğitimini tam 1 yıl önce (geçen sene Haziran’da) tamamen sorunsuz bitirmiştik. Ancak son 5-6 ay içinde okulda son 10 gündür hiç 2-3 kez çişini öğretmenine söylemek yerine pijamasına biraz kaçırmis. Evde de benzer şekilde; “Tuvaletim geldi” diyor ama gidene kadar külotuna çoktan birazını kaçırmış oluyor. Tuvalet eğitiminin üstünden 1 yıl geçmesine rağmen böyle bir gerileme yaşayan var mı?
Hem dil bariyeri hem de yaş dönemi nedeniyle bu süreçlerin normal olabileceğini düşünüyorum ama bir anne olarak çok yıprandım ve sinirleniyorum.
Aranızda bu dönemleri yaşayan, atlatan anneler var mı? Nasıl bir yol izlemeliyim? Şimdiden çok teşekkür ederim!