Merhabalar bebeğim 22 aylık erkek. Son 6 aydır yemeklerde aşırı seçici makarna pilav ekmek bu tarz şeyleri yemek istiyor sadece yaptığım hiç bir şeyin tadına bile bakmıyor. Önceleri her şeyi yiyen bir bebekti enginarından kerevizine meyvesinden pirzolasına iştahla yerdi herkes ne güzel yemek seçmiyor hiç derdi artık hiç bir şey yemiyor yemeklerinden dokusundan rahatsız oluyor gibi karpuz veriyoruz diline sürüp bırakıyor. Sıvı çorba tarzı şeyleri hiç ağzını bile açmıyor. Bunun dışında hep aynı ayakkabıyı giyiyor kışın giydiği botları dışında ayakkabı giydiremiyoruz bir sürü ayakkabı aldım terlik aldım çıkarana kadar ağlıyor. Başka gözlemlediğim şeyleri aşağıda madde madde yazacağım uzun yorucu bir metin olmaması adına.
-yemek seçme
-tek bir ayakkabı dışında ayakkabı giymeme
- çime, kuma basmama
-eline bir ıslaklık veya bir şey bulaştığında hemen üstüne silme
- geceleri uyanıp uzun bir süre uykuya dalamama
-seslendiğimizde bakmama
-anneden ayrılamama
-annesiz dışarı çıkmama
-şapka takmama
-ses yükseldiğinde çığlık atma(normalde sese hassasiyeti yoktur süpürge sesinden blender sesinden korkmaz)
-aşırı hareketlilik
Mesela ramazan bayramında yeni kıyafet bile giymek istememişti o birkaç hafta sadece evde giydiği bodyleri giymek istiyordu çok şükür o geçti bunlarda acaba dönemsel mi diye düşünüyorum. Sosyal medya karşıma çıkanlar genelde duyusal hassasiyet veya otizm diyor. Duyusal hassasiyeti yenmesi için aslında oyun köpükleri aldım evde farklı farklı dokudaki şeylerle oynatıyorum. Aslında gayet sosyal dışarıda çocuklarla oynamayı çok seviyor göz teması kuruyor. Söyleneni yapıyor anlıyor ama insan en ufak şeyden huzursuz oluyor. Daha önce bir arkadaşımın oğluda plajda kuma basmıyor diyordu şaşırmıştım hatta çocuklar kumu çok sever diye benimki de aynı oldu. Yavaş yavaş plajda alıştırdım aslında en azından kovalarıyla kumda oynadı ayağında kışlık botlarla ama Dönemsel midir aynı şeyleri yaşayanlar var mı aranızda?