korkuyorsa çok üzerine düşmeyin daha da ters tepebilir, biraz ara verebilirsiniz 1 ay sonra tekrar denersiniz. eğer korkar istemez sizde üstelerseniz bebeğiniz de sizde yıpranırsınız. benim kızım da 27 aylık pazartesi öğleden sonra başladım, bugün 4. gün ama hep tuvalete yapmıyor arada yapıyor, arada var diyor gidiyor oturuyor yapmadan kalkıyor 2 dk sonra küloduna yapıyor. 2. gün çok baskı yapıldı sürekli sorulmuş tuvalet her yerde gezdirilmiş vs, o yüzden o gün kızım çok hırçındı asla tuvalet istemedi ama bu klozet şeklinde olan lazımlıklar ilgilerini çekiyor sesli ışıklı olanlar onları seviyor kızım korkmuyor. direkt klozete oturtursanız korkması normal.