kdicmom merhaba, başlıca belirtileri bebeğin bezden rahatsız olması, kendi başına merdiven çıkıp inebilmesi, tuvaletinin geldiğini söylemesi. Bizde bunlar bayağı zamandır vardı özellikle kızım bezi çıkarmayı çok istiyordu. Bez değiştirdikten sonra kaçar bir yarım saat bağlamazdım. Bu eğitim sürecinde ben çekingen davrandım erteledim. Birde kış bebeği olduğu için yazın halletmek istedim. Yaza da kardeşimin düğünü vardı. Misafir olarak bir yerlerde kalacağız, bana da ev sahiplerine de yük olmasın diye dönüşe erteledim bu kez. Dönünce de sadece bir haftada hallettik. Bezi kesin bıraksın istiyorsanız bez tamamen çıkarılmalı. Gecede bağlamadım. Gündüz sürekli sorup götürdüm. Gece ilk zamanlarda kaldırdım yaptırdım. İlk bir ay yatmadan sıvı tüketimini minimuma düşürdüm. Eğer korkuyorsa tuvaletten, hiç zorlamamayı tavsiye ederim. Zorlamak bebeği korkutup anneyi bunaltmaktan başka işe yaramıyor. Sonuçta bezli yetişkinler dolaşmıyor etrafta bir gün bırakılıyor. Bezi çıkarmak her yenilikte olduğu gibi anneye rahatlık ama bebek buna hazır değilse korkutmamak ve hazır olduğu zamanı beklemek en doğrusu 🌸