momtobe_
Nasıl uykuya daldıysa uyku döngüsü geldiğinde yine o şekilde olması lazım. Yani memede uyuduysa o döngü geldiğinde yine meme arayacaktır. 😓 Maalesef tek çözüm zor da olsa meme bağımlılığını uyuturken kırmak.
5ay 23 günlük oğlum. Üç gün oldu memede değil de kendi kendine uyuyor/ uyutmadan 20 dk önce emzirip gazını çıkarıp sonra yanıma yatırıyorum. Dönüyor, yuvarlanıyor, konuşuyor hiç müdahale etmiyorum bırakıyorum atsın enerjisini. Sadece yanında uzanıyorum. Mıkırdanırsa başını okşuyorum, biraz ninni mırıldanıyorum. Biraz garipsedi ilk gün ama ilkin bir saatte uyumuştu şimdi 15 dk ya düşmeye başladı. Bu şekilde gündüz uykusu da gece uykusu da uzadı. Gece de maalesef beşiğinde değil artık yanımda yatırıyorum. (Tavsiye değildi.)
Bu anlattığınızın bir sonraki noktası gece 8-10 kere uyanması olabilir bizde öyle oldu, çünkü gece de her uyku döngüsü geldiğinde hep meme isteyebilir. Ben bu şekilde 8-12 gece uyanmasını 2-3e düşürdüm şimdilik. Aç olmadığından eminsem pış pış pat pat yaparak uykusunu bağlamaya çalışıyorum.
Yani tek tavsiyem meme bağımlılığının yerine başka bir uyuma alışkanlığını koymanız.
Bu arada Aptamilin YouTube sayfasında bir hemşire var, Seda Özcan, ağlatmadan uyku alışkanlığı kazandırmak üzerine anlatımları var. Dinlemenizi tavsiye ederim. Çok çektim uyku konusundan ve bu kişinin anlatımları insancıl ve uygulanabilir geldi o yüzden mutlaka dinlemenizi tavsiye ederim.
Bir de; 30 dk sonra olan uyanmalar genelde uykuya geç gittiğinde olan uyanmalar oluyor. Uyku uyanıklık saatlerini bebeğinizi gözlemleyerek 15 dk ileri-geri oynayabilirsiniz.
İyi şanslar. ♥️ Bebişinize de tatlı rüyalı bol uykular 😴