bebegim95 Öncelikle günaydın hanımlar biraz uzun olacak kusura bakmayın🫶🏼🍀 Tam 36 aylık bir kızım var şöyle telaffuzu konuşması yok değil var işte sayıları sembolleri renkleri hayvanları renklerin İngilizcesini sayıları görünce tanımasını oyunları amacına uygun oynaması sese dönüp bakması isme dönüp bakması aile bireylerimizin ismini bilmesi bir çok şey açıkçası bilmediği pek çok şey yok gibi yani neyin ne olduğuna dair ama şöyle benim kızım sadece derdini anlatacak kadar konuşuyor sonrasında konuşma bitiyor yani örneğin sabahları uyanıp yanıma geliyor anne kalk hadi kalk anne uyan gibi ya da anne kahvaltı gibi ama şunu demem mesela anne kahvaltı hazırlar mısın ya da onun işine geldiği için sanırım öyle konuşuyor bu da beni şüphelendiriyor ve SORULAR soruyorsun cevap veriyor ya da herhangi biri soru sorduğunda da cevap veriyor bazen vermediği de oluyor dikkat kitapları olur bilirsiniz onların yaş gruplarına göre onlarla mesela etkinlik yapıyoruz ya da resimlerde bir şeyler nesne bulma oynuyoruz bakıyor ediyor buluyor ya da odasında eşya saklamacı oynuyoruz onları buluyor ya da o yatak odasında iken ben mutfaktayken çağırdığımda geliyor ya da işte ben diyorum ki telefonumu getirir misin gidip masadan alıp getiriyor gibi gibi ama 1.02 yetişkinin konuşması gibi ya da atıyorum 5.06 yaş konuşmasının gibi karşılıklı olarak sohbet muhabbet daha olayı yok istediğini söylüyor alıyor ya da benim istediğimi anlıyor eylem‘e geçiriyor ama hani onu söylemeye çalışıyorum acaba bir yerde bir yanlışlık mı var ya da konuşması ilerler mi mesela şarkıları bilir ezbere onlarda da sıkıntı yok yaşının getirdiği etkinlikleri de yaparız onlarda da sıkıntı yok mesela arkadaşımın çocuğu var hani kıyaslamak gibi olmasın o da kızımla aynı aylık mesela ona diyor senin ismin ne diye soruyor mesela ama benim kızım sormaz ya da atıyorum anne hayır istemiyom lütfen gibi cümleler kurabiliyor Instagram’ı da görebiliyorum ama sen bir tane daha arkadaşımın çocuğu var o benim kızım gibi bile değil hani benim kızım kadar bile değil yani ama ben de üzülüyorum açıkçası eylül ayında yarım gün okula başlatacağım onu mecburen ama o vakte kadar sanırım bir çocuk psikiyatristine göstersem ya da bir tanıdığın var ona mı sorsam önce diyorum halihazırda şu an uzmanlık okumakta bir de buradan sizin fikrinizi almak istedim sizce durum nedir 😁😒🤭
Gultepes35 bebegim95 dil terapistine götürüp nasıl ilerleteceğinizi öğrenebilirsiniz. Cümle tamamlamayı, 4-5kelimeli cümleleri nasıl kuracağını öğrenirseniz çocuğunuzun iletişim sorunu çözülmüş olur bence. Onun dışında yazdıklarınıza göre bence bir sorun yok
Gldekpnci bebegim95 akıcı konuşmadan bahsediyorsunuz sanırım suan ayına göre konuşması normal bence 34 aylık oğlumda aynı dedıgınjz şeyler zamanla oturucak şeyler ama,için,bu yüzden ,şöyle , böyle gibi bağlayıcı kelimelerin gelmesini bekliyorum bende
bebegim95 Mesela ben şu nerede bu nerede dediğim zaman bulduğum der ya da tavşan burada der mesela resimde sorduğum zaman saklambaç oynarız mesela işte ismini söylerim neredesin derim buradayım der dün mesela dışarıda karıncalar vardı merhaba karıncalar dedi sonra işte kendince karıncalar eline alıp başka bir yere koymaya çalıştı nerdesiniz karıncalar gibi konuştu mesela doktor oyunu oynarız bana yine yapar çekişleşti bacagima vurur gibi gibi ya da düştüğünde ay düştüm der tamam bir şey olmaz falan der bu şekilde yani genel hatlarıyla
Tospirix Ya benim oğlum da 3 yaşında aynı sizinki gibi sabah kalkar günaydın der eve gelirim hoşgeldin der sakladığımı bulur bulduum burdaymış der eşya getir götürü yapar gibi gibi ama karşılıklı sohbetimiz hiç yok. Ekolalisi de var. Adın ne diyorum adın ne diyo mesela ama hep de böyle değil çoğu sorumun da cevabını normal veriyor. Ama mesela kitapta bişey soruyorum bu abi napıyo diye bana alakasız başka şeyleri gösterip söylüyo. Bak ağaç diyo bak yeşil top diyo mesela. Bizde ekstradan duyusal arayış da çok var bunun için ergoterapiye de gidiyoruz dil konuşmaya da gidiyoduk ama 2 aydır memleketimdeyim gidemedik nasipse pazar günü dönücem devam edicek