HappyKids
Merhaba, kullanıcı olarak bizleri rahatlatacak bazı önerilerde bulunacağım. Bunlar hoşunuza gider mi, yapılabilir mi bilmem ama belki yardımı dokunur.
Başkasının profiline not ekleme: sadece notu ekleyen görebilir. Onunla ilgili bizimle paylaştığı bir bilgi olabilir, “bununla asla konuşma 🙊” olabilir.
Nick değiştirme geçmişini görüntüleyebiliriz, Instagram’da olduğu gibi…
Benim gibi hafızası kendi rutinine ancak yetenler için iyi olabilir.
Taslak olarak başlık kaydetme olabilir. Taslak olarak kaydedip "daha sonra gönder"ebileceğimiz mesajlar olabilir.
En çok beğeni alan yoruma göre sıralama yapabilmek güzel olur. Yüzlerce mesajı okumadan konu özetini anlamış oluruz.
Cezalandırılan bir kullanıcı ile ilgili “X süre boyunca uzaklaştırıldı” ibaresi yer alabilir. Birden sessizleşince öldü mü, kaldı mı merak ediyoruz.
Postta ceza yağdıysa bu belirtilebilir. Böylece “bu sadece bana oldu” algısı aşılmış olur.
Cezaya, hemen ceza altında yer alacak itiraz edebilme hakkı için özel bir alan olmalı. Bu alana yazılan itiraz en az iki yönetim üyesi tarafından değerlendirilmeli (en az iki yetkili aynı sonuca ulaştıysa herkes paşa paşa susar diye düşünüyorum)
Askı alanlar hakkında konuşmak askı sebebiymiş, bu ve bunun gibi uygulanan ama kurallarda yer almayan detaylar forum kurallarına eklenmeli.
Günün en beğenilen yorumu otomatik olarak forum akışına sabitlenirse daha çok kullanıcı ilgi gösterebilir diye düşünüyorum.
Sabitlenmiş başlıklardan hoşumuza gitmeyenleri, “Sabiti bana gösterme” şeklinde yoksayabilmek iyi olur. İlgilenmeyen zaten hiç ilgilenmiyor ama tepede durdukça forumda sıkıcı bir atmosfer oluşturuyor.
forumun daha önce yüzlerce kez söylenmiş ama değiştirilmemiş, böyle kabul edilmiş dizaynında kullanıcıyı rahatsız eden bir durum var. Akış, kendini tekrarlıyor. Bunun önüne geçilebilirse hepimiz için daha kullanışlı olacaktır.
Bazen yazdığımız başlıkta yazdığımızı unutabiliyoruz. “Benim yorumlarımı göster” seçeneği iyi olabilir.
“Erkek olabilir, klon hesap olabilir” butonu istiyorum 😅 Bildirmek kolay olsun. Özel olarak bir moderatöre yazmak yerine kim o an gönüllüyse o değerlendirsin.
Kadınlara kendi ahlak anlayışının dışında bir hayat yaşadığı için kendinde hakaret etme hakkı görenler var. Özellikle kadının özgürlüğüne “karışan” yorumları yapanları kınama sistemi olsa hoş olur.
Forum kaynanası, forumun gevezesi, forumun civeleği, forumun eli maşalısı vs forumdaki duruşunu gösterir kelimeleri belirli kıstaslara göre kazanma seçeneği olabilir. Bu etiketler de ikon şeklinde değil yorum sonunda imza şeklinde görünebilir. (İnsanları rahatsız etmeyecek belirlenmiş bir standartta)
Görsel yükleme, ses ekleme gibi özellikler uygulama içinden, ayrı sayfaya geçmeden yapılsa hoş olur.