nadidelifora Duygular karşılıklı, çok teşekkür ediyorum.😊🌸
fy0807 Muhitin adı var diye kiraların yüksek olmasının size saçma gelmesi de bana tuhaf geldi. Nedenlerini açıklamayayım şimdi burada. :)
Borçlar hukukundan çok uzağım malesef ama şunları yazabilirim. Mevcut kiracılar için artış oranı sizin dediğiniz gibi olmalı. Yani sizin ev sahibinizin “ben %50 zam yapıyorum” demesi tek başına otomatik geçerli olmaz. Ama sizin durum baştan sıkıntılı. Ortada yazılı bir sözleşme, düzenli bir ödemeye dair iz yok. Bu yüzden bundan sonra mutlaka yazılı iletişim kurmaya çalışın. Aramak yerine mesaj atın, sözleşme yapmak ve ödemeyi de banka üzerinden yapmak istiyoruz deyin, zammı da tüfe oranına göre belirlenen miktar olarak kabul ettiğinizi belirtin. Ama muhtemelen kabul etmez, evden çıkmanızı ister. Rızayla çıkmazsanız tahliye davası açmak zorunda kalır. Kısacası sulh yoluyla çözmeniz zor geldi bana. Direkt dava açmak yoluna başvuracak biri gibi de değil. Daha çirkin yollarla sizi bezdirmek isteyecektir. Muhit para hak eden bir kriter değilse sizin için, 30 bin liraya -mesela Sultanbeyli’den- çok daha iyi bir ev tutmak sizin için daha mantıklı olur.