Cisemcagan17 ben ekranın zararlı olduğuna inanıyorum fakat konuşmayı bu denli etkilediğine inanmıyorum çevremde küçücük aylardan itibaren ekran alıp bülbül gibi şakıyan çocuklar var benim oğlan da o kadar kitaplar, sosyalleşmeler, aktiviteler vs tık yoktu 3 yaşına girdiğinde ikili cümlesi yok denecek kadar azdı şuan 4 yaşına 2 ay var 4-5 kelimeli cümleler bile kuruyor. Çocukla konuşmak önemli sürekli iletişimde olmak konuşmaya teşvik etmek önemli. Psikiyatriye ve ergoterapiste götürdüm gelişimsel bir geriliği olmadığını, herhangi bir sorunun olmadığını söylediler siz destekleyeceksiniz dediler olabildiğince evin içinde çocuk şarkılarıyla, sürekli konuşarak vs ilerledik eylülde nasipse yarım gün kreşe başlayacak, şuan konuşması çok akıcı ve anlaşılır değil okulla birlikte çok daha akıcı konuşacağına inanıyorum sizde oyun grubuna falan verebilirsiniz sosyalleşmek daha iyi geliyor çocuklara