ayse_n Sağlık ocağından aradılar 2. Topuk kanında tsh yüksek çıkmış tekrar kan verin dediler tsh ve t4e bakıldı tsh 26 değerinde çıktı t4 de düşük çıktı doktor ciddi değerler olduğunu söyledi. Yarın çocuk endokrinolojiye götürücem 16 günlük oldu erken teşhis edilmesi iyi bir şey ama yine de korkuyorum bu süreçleri yaşayan var mı ilaçlar ağır gelir diye de korkuyorum
Marianne ayse_n bir ay içerisinde beslenince yerine geliyor. Biz de yaşadık, doğum anında alınan kan tahlilinde çıktı. 2 haftalık kontrolünde 17 düştü, 1 aylık kontrolünde olması gereken seviyeye geldi. Çocuk doktoru aslında size söylemesi gerekirdi.
ahmedinannesi21 ayse_n Bizdede öyle oldu kızım 45 günlük degermz 50 çıktı. Bazı doktorlar kan tahlili ne göre kesiyor ve kesinlikle kullanmanz gerekir diyor açıkçası bnde arafa kaldım ama kullaniyorzda
1cocukannesi_1 ayse_n merhaba bizimde başımıza geldi ilk önce bi kaö hafta sabah erken mümkünse aç karnına kan alıp kendi kendine düşüyor mu diye kontrol ettiler düştüğü çıkınca ilaç vermediler ama her ay boyu kilosu gramına santimine kadar ölçüldü ayına uygun yapması gerekm şeyleri yapıyırmu diye bakıldı 9 ay civarında 3 e düştü. Erken teşhis olduğu için korkmanıza gerek yok sizin değeriniz biraz yüksek belki ilaç başlatırlar ama merak etmeyin dozunu kilosuna göre ayarlayıp veriyorlar hap veriyorlar ezip veriyorsunuz çok geçmiş olsun umarım en kısa zamanda normal aralığa düşer ❤️
ayse_n Marianne ilaç kullanınca mı düştü nasıl düşürebildiniz? Doktor bize ilaç başlanır yakın takiple tahlil yapılarak doz ayarlaması yapılır dedi
Marianne ayse_n ilaç kullanmadık. Yenidoğanlar da normal bir durum olduğunu ve kendince düştüğünü söyledi ve öyle de oldu.
ayse_n ahmedinannesi21 peki bebeğinizde erken doğum veya düşük doğum ağırlığı gibi bir durum var mıydı?
ayse2_ Bizde yaşadık aynısını bizim 68 geldi 16 günlükken ilaç başlandı 2 haftada bir çocuk endokrine gidiyoruz değer düşüyor düştükçe ilacın dozu düşürülüyor baya düştü şimdi değer doktor erken kesicez ilacı geçici birsey gibi duruyor dedi içini ferah tut senin değerin daha düşük bebek büyüdükçe normaline gelir ben çok ağlamıştım şükür şuan baya düştü değer
ayse_n ayse2_ ay içim biraz rahatladı teşekkür ederim 🙏 şu an bebeğiniz ne kadarlık değer kaça düştü?
ayse2_ ayse_n biz 50 mcg olarak başladık ilaca 2 hafta sonra kontrole gidince olması gerekende düşük çıktı 0.7 gibi ilacı 37.5 düşürdüler 2 hafta sonra gittik değer hala dipte düşük 25 mcg iki hafta sonra 12,5 mcg ilaç etkisini gösterdi vücutta hormonu üretmeye başladı sanırım iki gün sonra kontrolümüz var
ayse2_ ayse_n şuan bebeğim 2.5 aylık 16 günlükten beri kullanıyor ilacı duruma göre tekrar yazın siz bakalım ne diyecek doktor size