Bu işin içinde olan biri olarak şahsi kanaatlerimi belirteyim. Öncelikle gerekli değil. Henüz 20 aylık bir “Bebek” için doktorun yapacağı sağlık testleri haricindeki testler için cok erken. Bu test 0-6 aralığında uygulanabiliyor ancak uygulayacak kişi kim uzman mı? Öyle önüne gelen uygularsa sonuçları yanlış yorumlarsa siz de bu teste çok değer biçerseniz malesef olumsuz sonuçlanır. Esasında çok da büyütülecek bir test değil ama yine de emin olun sonucunda size yöneltilenler kafanızı çelecek, bebeğinizin geride olduğu vb düşüncelere kapılabileceksiniz. Bunları takıp stres olacak biriyseniz boşverin. Zaten genel doktor takibinde ise, annesi olarak siz de bebeğinizin sosyal, duygusal, motor beceriler vs gelişiminin normal olduğıunu düşünüyorsanız zaten bunu ekstra tanılandırmaya gerek yok.