Merhaba kızlar, nasılsınız? Erkek kardeşim 26 yaşında ve bipolar hastası. Evlendim, ertesi hafta depresyon dönemine girmiş bir şekilde bize geldi. Ailem gelene kadar yanımızda kaldı, birkaç hafta sonra da bipolar teşhisi konuldu. Hastalığı bilenler neler yaşadığımızı az çok anlamıştır bundan dolayı ayrıntılı anlatmayacağım. Bir doktorla sürece başlıyor ilaçları kullanıyor bir süre sonra kilo ve uyku yapıyor. Bunları sebep göstererek ilaçları ve tedaviyi bırakıyor. Tabii ki annem babam da hastalığı kabul etmekte zorlandıkları için ilaçları bırakmasını destekliyor. Hatta bir süre hastanede yattı ama her gün beni alın diye ağladığı için annemle babam dayanamayıp gidip çıkardılar. İlaçları bıraktıktan bir süre sonra tekrardan manik atağa giriyor ve manik atağın tüm belirtilerini gösteriyor. Mesela son bir buçuk aydır manik atakta; haddinden fazla para harcıyor, gece gündüz dışarıda geziyor, asla uyumuyor, zaman zaman bize veda ediyor ama geri dönüyor. Normalde işinde çok iyidir ama işi dönemsel artıp azalan bir sektör. Dolayısıyla azaldığı dönemlerde iyice şaşırıyor. Bu son manik dönem hepimizi fazla zorladı, ben de annemle babama iyi bir doktora götürelim ve takibini yapsın tedavisini olsun diyorum. Aksi halde artık bizim tedaviye ihtiyacımız olacak. Bipolar olup hayatına devam eden tedavi gören bir tanıdığınız var mı? Süreç nasıl ilerliyor biz 5 senede bir adım yol alamadık. Şimdi de evi terk etti fakat nerede olduğunu biliyoruz diye sakin yaklaşıyoruz. İhbar etsek daha mı kötü olur onu bile kestiremiyorum. Kardeşimin normal bir insan gibi hayat kurabileceğine dair umudum da kalmadı.