Kızlar öncelikle herkese merhaba, çok uzun zamandır bu postu açmayı düşünüyorum ama hep biraz daha bekle dedim kendime. Kızım 15 aylık, anlamlı kelime hala yok, çok nadir gel gel yapıyor eliyle bir yandan da söylüyor, bazende kuş görünce cik cik diyor. Ama bunlar çok çok nadir. Geçen haftalarda bir kaç kez anne der gibi oldu, işaret parmağıyla bana dokunup anne dedi ama şimdi onuda bıraktı. Alıcı dili iyi bir çocuk, oyuncaklarını evdeki bazı eşyaları tanır. Araba nerde dediğimde alır getirir. Işık nerde derim gösterir. İşaret parmağını çok aktif kullanır, göz teması, isme tepki vs hepsi var. 13 aylıkken doktorumuza sordum algıları çok açık bir çocuk zamanla açılır dedi ama 2 ay geçti hala bir açılma yok, tv izletmiyorum bu arada, doğu görevindeyiz çok fazla sosyalleşemiyor akranı yok etrafında ondan olur diye düşünüyorum ama yinede endişelenmeden edemiyorum. Var mı aranızda süreci bu şekilde ilerleyip sonra bir anda açılan çocuğu olanlar. Bu arada erkek kardeşimde geç konuşmuş annem öyle söylüyor, her şeyi anlıyormuş ama 2 yaşına kadar sadece parmakla göstererek ifade etmiş kendini. Genetik olabilir mi acaba