seloom çocuk duygularını ifade edemiyor. Bir de Kv ve anneniz agresif davranıyorsa şiddeti kullanarak kendini ifade ediyor. Çocuk ayna gibidir, etrafındaki herkesin hareketini taklit ederek öğrenir, o şekilde yanıt verir. Size vurmaya başladığında sizin tepkiniz nasıl peki? Şu an BEN olma yaşında, sizden bağımsız bir birey olduğunun farkına varmaya başladığı yaşı. Kızmaya başladığında sarılın, kucak teklif edin. Kucak yada sarılmak fazla uyarılan sinir sistemini sakinleştirmek için yardımcı oluyor. Korkusunu, öfkesini aşabilmesi için temas lazım. O yüzden sizin saçınıza dokunuyor, kendini rahatlatmaya çalışıyor. İçindeki duyguları anlatamadığı için, siz onu görmediği için bu şekilde davranıyor. Çocuğunuz normal çocuk, sadece anne babanın ilgisine ihtiyacı var. Öfkelendiği zaman konuşun ne hissediyorsun, içinde neler oluyor gibi sorular sorun. Bir konuda uyaracaksanız, açıklamasını yapın. Prize dokunacaksa dokunma diye sert çıkışmak yerine, dokununca başına neler geleceğini anlatın, tehlikeli bir şey yapmaya yeltendiğinde açıklama yapın mutlaka. Çünkü daha analitik düşünmeyi bilmezler.