omeri kızımda (3,5 yaş) vardı. Hep büyük tuvaletini yaparken çok zorlanıyordu ve sürekli kabızdı. Belki de yaparken acıyacak diye korkuyordu. Bir arkadaşım kendinde ise yaramış bana kabak çekirdeği yağını önerdi. Sabah aç karnına 1 çay kaşığı veriyordum. Bebeklerde 8 damla yazıyordu (1,5 yaş) oğluma da ara ara vermiştim. Elhamdülillah tuvaleti yumuşadı. Yaparken eskisi gibi zorlanmamaya başladı. Sonra kontrole götürdüğümüzde çatlak yok demişti. Elhamdülillah. Sıvı da iyi alması lazım, muz vs az yesin. Geçene kadar kabız olmasın yani. Kayısı püresi güzel olur, bağırsakları çalıştırır.