babyykar 27 aylıkken 3 yaş grubuna sene ortası verdim ben. Aslında 2 yaşından önce başlayacaktım ama sonra cesaret edemedim. Eğer 4 ay bekleyebiliyorsan bence bekle. Kreşe ver. Bence büyük çocuklarla, yaşıtlarına göre daha çok şey öğreniyorlar. Ben çok fazla artısını gördüm. Erken başlayıp Verseydim sizin gibi yaş grubuna vercektim.
Ama şöyle bir olumsuz durum gördüm, yaşadım ve hala yaşıyorum. Okulda en küçük olduğu için herkesin ilgisi oğlumda. Öğretmenleri özellikle belirtiyor her seferinde. Toplu okul buluşmalarında falan da görüyoruz. Herkes onunla ilgilensin istiyor ve ilgileniyorlar . Büyük oldukları için. Hatta büyük sınıflarla kaynaşma dersleri var ortak alanda. O çocuklar bile okulda oğlumla oynamak için yarış yapıyorlarmış. Oğlumla evcilik oynuyorlar bebek yapıyorlar. Evde bile bazen bebek taklidi yapıyor 🤦🏽♀️ büyük çocuklar ailelerine ben kardeş istiyorum ama Tuğra gibi kardeş istiyorum diyorlarmış. bir yere gidince sürekli ilgi onda olsun istiyor. Hatta ilgilenmediklerinde falan bir şaşırıyor böyle. Normalde de girdiği ortama ilgi çeken, ilgiyi toplayan bir çocuk ama ben bunu dezavantaj olarak görüyorum artık. Çünkü ilerisi de var bu durumun.
Ama bu konu dışında başka aklıma takılan bir durum yok. Hatta oğlum konuşmuyordu yazdırdığımda. Sorunca veya sorgulayınca az çok anlatıyor okulda yaşadıklarını. Ama böyleeee cımbızla çekiyorum bildiğiniz lafı :/ öyle çok anlatmıyor. Didikleyince veya Okulda öğretmeni falan bahsederse bir şeyden soruyorum o zaman anlatıyor daha çok. Sanırım ketum olcak 😂😂😂
Evde uyumayan çocuk okulda uyumayı öğrendi diyebilirim. Valla artık çok güzel uyuyor.
Yemek konusunda bizim bir sıkıntımız yoktu. O yüzden aç kalır diye probleminiz olmasın. Aç kalmıyorlar. Hatta oğlum yemeğini yiyip ek olarak yemek saati dışında da çok kez yemek istemiştir oğlum. Veriyor çoğu okul. Belki büyük, resmi kurumlar vermeyebilir. Oralarda 3 yaş altı almıyor zaten . Bizim okulumuz bir kolejin butik anaokulu. Daha esnek beslenme olarak o yüzden