agustosbocegim yemeklerini kendim hazırladığım günlerde neredeyse her gün yaptığım şeyler:
Sabah kahvaltısı: menemen yapıyorum. biber, soğan, domatesi suda pişiriyorum sonra üzerine biraz yulaf, semizotu, yumurta ve zeytinyağı koyuyorum. Bazen sadece sarısı bazen tüm yumurta.
Tuzsuz peynir, salatalık.
Arada sırada kahvaltıda menemen yerine salatalık, tuzsuz zeytin ve peynir domates avokado oluyor.
Öğlen yaptığım yemeği akşam da yiyor. Örnek:
Kıymayı önden haşlıyorum içine evde hangi sebzeler varsa çeşitli koyuyorum. Havuç, biber, soğan, domates, ıspanak, bazı, kabak, kereviz vs. Ya da tarhana çorbasına çeviriyorum. Genelde bu karışımlara irmik ya da yulaf koyuyorum.
Ara öğün her gün aynısını yiyor: 1er çay kaşığı Tahin pekmezi çeyrek cevizle karıştırıyorum. Bunu mıncırmasına izin vermiyorum hepsini yediriyorum.
Ve hangi meyve varsa birazcık meyve.
Balık yediremiyorum. Yanında pişen sebzeyi dahi yemiyor.
Annemde kaldığı günlerde hep yoğurt yediği için benle oldupu zamanlarda yoğurt çok vermiyorum.
Bunları hazırlıyorum ama çoğunu yemez. Mesela önüne koyduğum şeyin çok büyük bir kısmı etrafı kirletmek için yediği birkaç tatlı kaşığı. Bazen de hiç yemez. Mesela dün ve önceki gün meyve ve tahinli karışım haricinde hiçbir şey yemedi.
İlk kez haftasonu yaptığım menemenin hepsini yedi. Yarısını kahvaltıda yarısını da öğle yemeği olarak.
Yoğurdu güzel yiyormuş.
Tarhana çorbasını severek yiyor. Önden kıymayı pişiriyorum sonra soğan ve domatesi ekliyorum sonra tarhana, yulaf ve zeytinyağı. Kapatmadan önce sarımsak ve semizotu.
Bir kez makarna yaptım. 1 yumurta ve sert bir hamur olacak kadar un, yoğurdum, açtım. İnce uzun kestim. Suda haşlayınca baya kabarıyor hamuru. Bence tadı kötüydü. Kıyma, soğan ve semizotu pişirip karıştırdım. Baya yedi bunu da.
Bu makarna hamurunun kalanı nasıl saklanır sonra bir daha yenir mi bilmiyorum o yüzden kalanı çöp oldu.
Not: balık yemeyen semizotu yesin diye bir şey var. Doğru mu bilmiyorum. Saksımda semizotu var ve neredeyse hergün yemeklerine biraz ekliyorum.
Not2: 7 aylıkken 9.400grdı
8 ay 10 günlükken 9.600
Şimdi tam 9 aylık henüz kontrole gitmedik ama evde tartıyorum (bezi ve giysileriyle) 9.600 çıkıyor. Yani beslenmesi eksik/yetersiz ama anca bu kadar oluyor.