Kızlar oğlum 27 aylık olacak yarın .27 aylık çocuklar ne kadar konuşur bilmiyorum.22 23 aylıkken oğlumda otizme benzer bulgular tespit ettik eşimle isme bakmama işaret etmeme konuşma geriliği dönen şeylere ve araba tekerlerine ilgi o sıra bende 30 haftalık hamileydim hayatım zehir gibi olmuştu bi anda karnındaki bebeği unutmuştum sağlığım bozulmuştu hem ruhen hem bedenen .çünkü oğluma doktora götürdüğümüzde riskli bebek demişti.Hamileliğin son aylarında olmama rağmen oğlumun üzerine çok düştüm .etkinlikler yaptık tvyi tamamen kestim sürekli dışarı çıkardım kar kışta olsa ,konuşma ve dil terapisine götürdüm orda çok küçük evde ilgiyle açılacaktır konuşması dedi 3 yaşına kadar konuşmazsa çözger raporu almak gerekiyormuş .onu da hiç istemiyorum oğlumun etiketlenmesi demek ömür boyu bişey yoksa bile.akranlarıyla bi araya getirdim her akşam 3 yaşındaki kuzenini çağırdım birlikte oynasınlar diye .Kreşe götürdüm falan derken doğum zamanım geldi 38 haftada doğum yaptım herşey tepetaklak oldu .Oğlumla ilgilenemiyorum bebeğe vuruyor desteksizim mecbur tv açıyorum dışarı çıkamıyorum ,çıksamda iki bebekle rezil rüsva oluyorum bebek arabasına binmek için çıldırıyor yada kucağıma gelmek istiyor.öyle olunca da çok yıpranıyorum hem bebek arabısını sür hem onu kucapuna al derken bide ağırlaşmış artık.Her neyse şuan tekrar başa döndük herşey çok iyi giderken .ikili cümleleri var mesela (bebek ağlıyor ,kapı açılmıyor ,anne bu kim ,bunu istiyorum,su ver ,çorba ver Cimbom Galatasaray , montumu giydir vs ,) der 20 ye kadar sayar renklerden mavi sarı kırmızıyı bilir taşıtları bilir otobüs motor araba vs sizce iyi mi yoksa geride mi sizin bu aydaki bebeklerinizin durumu nedir