klava küçükken daha çok oyuncaklarla oyalamaya çalışıyordum, kitap, çıngırak vs. Mutfakta yemek yaparken resmen dolap aşağı iniyordu artık ne ilgisini çekerse ne ile oynarsa. Biraz daha hareketlendikçe her işe ortak ediyordum, eline bez vermek, çamaşır asarken bana sen uzat vs demek gibi. Yürümeye başlayınca da hava güzel oldukça sokak, park. Çıkıp yürüyüş yapmak, kedi kovalamak, karıncaları izlemek vs vs artık ne bulursak. Bu şekilde ekransız büyüttüm 2 yaşından sonra sınırlı izledi eline telefon vermiyoruz, televizyondan bizim seçtiğimiz şeyleri izliyor zamanlayıcı kuruyorum kendi kendine kapanıyor. Şu an 3 yaşında hâlâ sınırlı ilerliyoruz ve yine telefondan bir şey izlemez onun önünü almak çok zor çünkü. Her gün izlememesine dikkat etmeye çalışıyorum çok çabuk alışıyorlar ekrana