seval868_ sseydabal yuvarlak dönen şeylere ilgi, ismine karşılık vermeme, göz teması yok, ani koşmalar, söylediği kelime yok, temas sevmezdi şimdilik aklıma gelenler bunlar. Özel eğitim ile çok yol katetti ama şuan çoğu şeyi yapıyor
busmah61 sseydabal canim benim oglumda tekerlekleri ceviriyo heyecanlaninda ellerini cirpiyo saydiklarin bendede var hic otizim mi diye dusunmedim gayet saglikli hareketler bence normal yani seni taniyomu goz temasi var mi
sseydabal busmah61 evet yabancıdayken bana gelmek için ağlıyor odadan çıksam arkamdan ağlıyor göz teması var ismine seslenince dönüp bakıyor kucağıma gelmek için bacaklarıma yapışıyo bunlar var benim aklımı karıştıran hep arabaların tekerleklerini çevirmesi, daha bay bay gel gel yapmaması yürümemesi ba ba ba dan başka bişey demiyor henüz ara sıra tv ye maruz kaldığı oluyor elimde değil napacağımı şaşırdım 🥹
loveboymomy nazligiz evet benim bebeğimde de ekran yok diyemem karşına oturtup ona bişey açıp bırakmıyorum ama TV açıyoruz reklam çıktığında dönüp bakıyor baktığında kapatıyoruz reklam dışında bişey dikkatini çekmiyor ama TV sesini duyuyor yanı. Ben de dönüp bakmıyor diye açıyorum açıkçası.
sarikavun sseydabal sseydabal çok tembel hantal bi bebek Bence bi bebege bunlari demek sorunlu. Bebek zaten ne yapabilir ki surunur tosular oyun oynar aglar mizirdanir. Bazi davranislari erken olur bazilari gec bazilari tam zamaninda. Ama siz daha 11 aylik bi bebise cok hantal cok tembel diyebiliyosaniz bakisinizi degistirmenizi oneririm.
sseydabal sarikavun diğer bebeklere göre öyle doktoru bile söyledi emeklemiyor dedim tombul biraz hantal bir bebek dedi mesela emziği vericem elini uzatıp almıyor bile masaya koyuyor kafasını eğip alıyor emeklerken 2 adım gidiyor çırpınıyor hemen kucağa alın diye kötü bişey demedim ben
nurKurt9856 sseydabal yanıtları da okudum sanırım sizin içinizde uzun süredir şüphe var Bence en acil.sekilde bir çocuk psikiyatrisi ile görüşün eğer gerekli görüyorsa hemen eğitime başlayın.Benim.oglumun da otizim riski var eğitim alıyor,başından beri içimde bu çocuk farklı diye hissediyordum , rehabilitasyon merkezinde kiminle konuşursam aynı şekilde coxugumda biseylerin farklı olduğunu hissediyordum.ama konduramiyordum diyor yani kısaca benim size tavsiyem en kısa sürede bir psikiyatri ile görüşme ve gerekli görülürse eğitim
melisati sseydabal aynı benim bebeğim şuan 21 aylık hepsi geçti yani şöyle ki hepsi bi basamak her bebek farklı benim bebeğim 16 ayında yürüdü 11 ayında süründü hiç yemezdi ki hala yemiyor el çırpması çoktu çünkü kendini başka bi şekilde ifade edemiyorlar konuşmasıne geleceksek 21 aylık dede baba gitti kelimeleri var içinizi ferah tutun hepsi geçiyor her bebeğin gelişimi farklı bebeğinize kendiniz tanıler koymayın büyümesini keyifle izleyin