adamom_ Merhabalar..kızım 4 ay sonra 3 yaşına gircek fakat 2li cümleleri yok gurbetteyız halıyle kımsede yok herkez de bı sey dıyor artık gına heldı cocuk psıkıyatrıne getırın o sıze der nasıl ılerlıcegını kımısı baska bısey dıyor uzuluyorum bende napmam gerekıyor bu durumu yaşayan bir çok anne var emınım kı nasıl bı yol izlediniz sonucları nasıldı yorumlarsanız sevınırım
smnbr adamom_ Bence önce çocuk doktoruna götürün o yönlendirir zaten Bilgim yok üstte kalsın Bol Kitap, ekransız hayat, varsa oyun grubu ya da yarım gün kreş tavsiye edebilirim ancak
binnur37 adamom_ Tv varsa ilk onu kes diyecekler. Bol kitap oku sohbet et soru sor diyecek . Oyun grubu yada parka götürün diyecek . Ben sana söyleceklerini söyledim etrafı çok takma etraf konuşuyo sürekli hiç memnun olmuyorlar boşver .
Fnscns adamom_ benim yeğenim üç yaşına kadar oonuşmadı üç yaşından sonra bülbül kesildi her çocuk kendine göre gelişimi . Ama bi çocuk doktoruna da götürün o yönlendirsin
feyzas adamom_ Ben benim oğlum da 3 olacak bi süre terapiste gittik çok bişey değişmedi. Tuvalet eğitimi verirken biraz açıldı takliti çoğaldı kelimeleri arttı ikili cümlesi var bi kaç tane o kadar . Şimdi de kreşe vermeyi düşünüyorum
adamom_ Fnscns evet ole ama herkrz bıseyler solıyor artık moral bozuklugu yanı buzemıyorsun da yanı ınsanlarım agzını
adamom_ feyzas aslında her cocuk bır degıl hepsınım kendı ozgu yapısı var ama bunu mıllet anlamıyor karsı tarafı uzuyorlar
feyzas adamom_ Bu cok hassas bi konu çünkü konuşur mu konuşmaz mı kestiremiyor insan. Bu sebeple de elimden geleni yaptığımı düşünüyorum. Ekranın sıfır olduğu zamanlarımız da oldu ama onda da bişey değişmedi. Terapinin belki faydası olmuştur bilemiyorum. Sonradan etkisini gördük belki de. Ama bıraktıktan iki hafta sonra falan kelime ve taklitler çoğalmaya başladı. Şu an ne desek tekrar etmeye çalışıyor. Kreşi de denemelik bi 10 gün göndericem eğer alışır gibi olursa devam ettircem
Smilebaby_ Lütfen kendinizi strese sokmayın oğlum üç yaşında yeni yeni düzgün konuşabilir derdini anlatacak kadar bize neler neler dediler allahım geri dönmel istemem o günlere ilk önce siz kafanızda bitirin ev azaltmaya çalışın az da olsa kreşe biütçe yetmeyebilir bir oyun grubu olabilir veya eğer yapıyorsa etkileşimi varsa evde etkinlikler yapın kitap okuyabilirsiniz dinlemiyor demeyin benimki gidip oyuncaklarla oynuyordu takmıyor diyordum ama okuyordum şimdi her kitap zamanında oturuyor beni dinliyor yavaş yavaş olacak inşallah hiç takmayın ha bu arada dikkatli olun para tuzağı plan dil terapistleri çok fazla
benibenibihetirni Elinin ortasına dudagınizi götürerek harfleri veya kelimeleri soyleyin hissederek deneyin birde birde önce heceleyin sonra aynısını soyleyin gerekirse sürekli tekrar edin sürekli dışarı çıksın parka götürün konuşur ya sıkıntı etme eğer dediğin şeyleri anliyorsa sorun yok göz teması kuruyosa sorun yok ha ben yok dedim diye bişey demiyorum yanlış anlama genelde 4 yaşına kadar tam tanı koyamiyolar ki herkes nasıl birbirine benzemiyorsa huyu kimi 11 aylıkken yürür kimi bir yaşında her vireyin gelişimi farkli senle bende farklıyız genetik de oluyor diyorlar baba veya anne geç konuştu ise ondan da olur korkma dediğim gibi sen sürekli tekrar et yanlış söylese bile düzeltme evetttt de zamanla düzeltir