Oğlum 19 aylık kelime sayısı çok çok az o da nadir canı isterse söylüyor kendi kendine birşeyler mırıldanıyor gün içinde ama anlaşılması imkansız anlamlı kelimesi de çok az. Bebek,baba,dede,mama,kedi bunlar. Ama herşeyi anlıyor bütün renkleri biliyor kovaya atıyorum bütün legoları kırmızı lego nerde diyorum o kalabalıkta çıkartıyor hemen işaret parmağıyla da gösteriyor yeşil mavi sarı hepsine aynısını yapıyor buzdolabındaki magnetlere bakar sarı hangisi derim hemen işaret parmağıyla gösterir legoları birleştirip ona veririm o tek tek parçalar söker en sevdiği şey. baba geldi derim koşar kapıya anane nerde derim hemen ananeye bakar dede telefonda görüntülü arar deden arıyor derim hemen heyecanlanır gülmeye başlar hayvanların hepsine hakim horoz hangisi hemen işaret parmağıyla gösterir hav hav derim hemen köpeği gösterir gün içinde ona şarkılar söylerim şarkıyı kesince göğsüme vurur devam et der susma der mesela rulo kağıdı ile ses çıkartırım ona uzatırım o da hemen benim gibi ses çıkartır alkış by by yapar hadi alkışlayalım derim hemen alkışlar şarkıya eşlik eder başını sallayarak koşar zıplar yataktan kendi başına iner koltuk tepelerine çıkar beni kızdırmayı çok sever saklambaç oynarız ben saklanırım o beni bulur bulunca kahkaha atar ama gel gelelim konuşmaya kesinlikle konuşmuyor o kadar üstüne düşüyorum heceleyerek tekrar ediyorum belki yirmi defa diyorum bir kelimeyi ama yok dil gelişimine iyi gelen şarkıları günde on defa söylüyorum bir parmak oyunu Ali baba bunları çok seviyor söylemeyi bırakınca hemen göğsüme vuruyor devam et diyor mesela kedinin kedi olduğunu biliyor yolda görüyor soruyorum canı isterse Dİ diyor yada hiç birşey demiyor çoğu zaman susuyor neden böyle dil terapisine götürmelimiyim yoksa açılır mı biraz daha beklemeli miyim benim gibi olan var mı ya da çocuğu bir an da açılan 19 aylık olmamıza bir hafta kaldı çok üzülüyorum erkek çocukları geç konuşur diyorlar 2 yaşa kadar sabret diyorlar öneri ve deneyimi olan varsa yazarsa çok sevinirim