Uyku eğitimi vermeniz lazım,(ağlatarak ,odaya atarak değil tabiki) ben ikizlerime 4.ay gece,7.ay gündüz uykularına alıştırdım.Evet zorlandım ama 1hafta-10gün şimdi 13,5aylıklar eğitimden bu yana saatleri geldikleri an uyurlar(deliksiz) gündüz de saatleri gelince uyurlar ,kızım tamamen desteksiz,oğlum temasla uyur ama 5dk sürer.
Loş-karanlık ortam şart,uykuya geçişte hep aynı saatler seçilmeli zamanla biyolojik saat çalışacak(sabır lazım)
Sallamak asla yok.
Emzik yada temas yeterli.emzik istemiyorsa sadece temas.emzirirken uykuya geçiş (gece uykusunu zorlar alışkanlıktan uyanır)
Akşam uykusu için Yanına yatın ,uyuyana kadar sabırla bekleyin.Sessiz kalın,müzik vs açmayın,yanağını ,saçını okşayarak sakinleştirin,şişşt uyu vs yapmayın.az biraz pış poposuna.Uyuduğu an çıkın yanından,ağlayınca gidip tekrar,tekrar.Yerinden sürekli kaldırmayın.Sakinleştirin çıkın,süreç uzun olabilir sabredin(2 bebeği aynı anda bu şekilde yaptım) alıştıkça yanında kalma süresini kısaltarak devam edin.Karanlık ve aynı saat hergün(değiştirme aksatma yok)sıkı disiplin,emzirme yada beslenmeyi yrm saat önce bitirin.Ağlayacak,bağıracak sabredin sakinleştirin.Hergün hergün aynı olunca bebek rutine biniyor.öğreniyor.Biberonsa besleme saatini siz belirleyin uykuda besleyin,emiyorsada o uyanmadan alıp besleyin(beslenmek için uyanması gerekmediğini öğrenecek)acıktığı saatleri gözlemleyerek belirleyebilirsiniz.mümkünse 20.00 da yatakta olmalı.Gündüz de ortalama 6-7 aylk bebekler için 3 gündğz uyku saati belirleyin.(karartma perde tavsiye ederim) o saatlerde de aynı yolu izlemeniz gerek.Günlerce sabrederseniz.er geç alışıyorlar.Ben bu şekilde alıştırdım ikiside aynı saatte uyur aynı saatte kalkarlar gece-gündüz.Aynı saatte yerler içerler.Herşeyi iz saatinde.Bu düzene öyle alıştılar ki.Dışarda bile olsak aynı saatte arabalarında uyurlar.