burilet O yaramazlık değil, merak. Çocuğunuzun meraklı olması, sağlıklı olduğuna işaret. Hepimizin çocuğu sağı solu karıştırmak istiyor. Hepimizinki susmak bilmeden ağladı/ağlıyor. Konfor alanımızdan çıkmamız gereken bir süreç annelik, özellikle de ilk yılları. Doktorun olumsuz konuşması moralinizi bozmasın, belli ki bir bildiği var. Erkenden uzmana danışmanız çok iyi bir hamle olmuş. Ben de kendi durumumuzdan örnek vereyim. Benim kızım yaklaşık 21 aylık. Saymadığım kadar ikili basit cümlesi var. Çok sık kullandığı 3 kelime üzeri cümleleri de var (bir daha süt, anne bir daha süt çıkar) gibi. Göz teması, komut alma (canı istemiyorsa almama-mesela oyuncaklarını toplamama), daha büyük çocuklarla oynamaktan keyif alma var. Hayatımızda ekran yok ve sürekli kitaplar var, sesli kartlar var. Mütemadiyen kitap okuyoruz. Beni de sürekli kitap okurken görüyor. İstediği olmadığında kandırmıyoruz, nedenini açıklıyoruz. Anlamaz dememek lazım. Zaten ekran gibi bir bağımlılığı olmadığı için de oyalaması veya ikna etmesi kolay oluyor. Hepimizinki zor, emin olun. Hepimizinki yemek yemiyor, ağlıyor, zıplayıp hopluyor. Ben kalıcı bir problem olduğunu düşünmüyorum. Sadece çok daha fazla ilgi gerektiren bir süreç sizi bekliyor. Önce siz sağlıklı olmalısınız ki bu süreçte çocuğunuza da gereken desteği sağlayabilesiniz. Kolaylıklar diliyorum.