Merhaba herkese 13 aylık bir oğlum var,12 gün önce bebeğimin vücudunda döküntüleri(peteşi) fark etmemiz üzerine kendi çocuk doktorumuza gittik ve yapılan hemogramda trombosit (PLT) yaklaşık 20.000’lerdeydi, bunun üzerine “burada yönetemeyiz” denilerek araştırma hastanesine yönlendirildik(küçük bir ilde özel hastaneye gitmiştik) ve başka büyük bir ilde şehir hastanesine geldik acilden giriş yaptık;ilk muayene ve tetkiklerden sonra PLT hızla 2000’lere kadar düştü, bunun üzerine yatışımız yapıldı ve 2 doz IVIG verildi IVIG sonrası değerler bir düştü bir yükseldi ama PLT en fazla 23.000’e kadar yükseldi maalesef kalıcı olmadı ve tekrar 2000’lere düştü, bu nedenle IVIG sonrası yanıt yetersiz görülerek steroid(kortizon) tedavisi başlandı, steroidle birlikte PLT 2000’den 7000’lere çıktı ama ertesi gün tekrar 1000’lere kadar geriledi. Bu süreçte toplamda 12 gündür hastanedeyiz, peteşiler PLT yükselince kayboluyor, düşünce tekrar belirginleşiyor. Şu ana kadar aktif kanama, ateş ya da ciddi bir klinik kötüleşme olmadı çok şükür;sadece vücutta az miktarda morluk ve işte döküntüler(peteşiler)var ama genel durumu iyi, yeme içmesi, emmesi, enerjisi ve genel hali stabil ve iyi görünüyor çok şükür, sadece PLT dalgalanmaları nedeniyle yakın takipteyiz.Bu arada kan tahlili ile birlikte parmak ucu periferik yayması de yapıldı atipik hücre ya da anormal bir durum görülmedi şükür,ama doktorumuzun içi rahat etmediği için yavrumun omuriliğinden ilik de aldılar,doktor dış laboratuvara genetik teste gönderdi ama kendisi de bakmış periferik yayma ile hem kana hem iliğe,negatif hiçbir durum gözlemlemedim İTP ile tamamen uyumlu dendi.Sadece oğlumun vücudu tedaviye cevap veriyor ama sonra tekrar geriliyor değerler.Artık kafayı yiyeceğim benzer süreci yaşayan, özellikle IVIG yanıtı olup sonra tekrar düşüş yaşayan ya da steroid sürecinde olan varsa tecrübelerini duymak isterim, çünkü hem fiziksel hem psikolojik olarak uzun ve yorucu bir süreç ve farklı deneyimler bize de yol gösterir