Nazlimuu Selam kızlar, ek gıda biliyorsunuz ki stres topu etkisi yaratıyor. Öneri verebilecek deneyimlerini paylaşmak isteyen anneler bu postun altında buluşalım. 😍
esnkrts Nazlimuu tek tavsiyem ilk yemek deneyimine tatlı ve meyve ile baslamasinlar. Ben o hatayı yaptım hiç bir zaman sebze yediremedim. 🤦🏻♀️ sebze ağırlıklı başlarsa cocukda secici olmaz diye düşünüyorum:))
ElisaMom_ Nazlimuu direk sebzeyle başladım ama bebem öyle sevmedi direk anam babam usulü çorba yapıyorum tabiki tuzsuz ve zeytinyağı katarak öyle veriyorum Sabahları yumurta haşlayım sarısının bir kısmı azıcık avakado ve peynirle biraz karıştırıp veriyorum(şuan 6 ay bir haftalık)bir iki hafta sonra meyveyle yoğurt karıştırıp veririm
Nazlimuu esnkrts Bunu duymuştum bende tatlı olduğu için meyve tarzı şeylerden sonra sebzenin tatsız olması red yaratabiliyormus.
fistikannesii ElisaMom_ ben hiç çorba vermedim sulu gıda alışmasın diye hep ezerek püre halinde veriyorum biraz çiğneme hareketi de yapıyor alışmaya başlıyor böylece, 2-3 sebze karıştırıp verebilirsiniz içine irmik, ince bulgur veya tel şehriyede çok yakışıyor
ElisaMom_ fistikannesii ben blenç etmiyorum zaten çorbası hep pütürlü tel ve arpa şehriyede katıyorum bazen yada pirinçle yapıyorum,bebek irmiği falan sipariş vericem
fistikannesii ElisaMom_ anladım bizde 5 ay 10 günlükken ek gıdaya başlamıştık 6. Ayda doktorumuz kuzu kıyma ekletti hem besleyici oldu hemde demir eksikliği yaşamadık sizde farklı tat olsun diye ekleyebilirsiniz
ElisaMom_ fistikannesii bende yavaş yavaş katmaya başlıyım ozaman yemeklerine Kendimize yaptığımız sebze yemeklerini de tuz katmadan önce bebeğime ayırıyorum onlarda veriyorum bu arada
ebruli91 fistikannesii merhaba siz nasil verdiniz ben patates puresi icine kucucuk yaptim ve yanina rahat yutsun diye yogurt koydum gene de yutamadi midesini bulandirdi yediklerini 2 olcek mama ile beraber cikardi pisman oldum,bayadir oyle kusmamisti.Suyunu corbalara katsam ayni sonucu vermez mi acaba?
fistikannesii ebruli91 bir arpacık soğanı ve ceviz büyüklüğünde kıymayı 1-2 sebze +bulgur veya pirinçle beraber suda pişiriyorum 25 dk pişmesi lazım kıymanın. Ama kavurmayın hepsini birden tencereye koyup üzerini gececek kadar su ekleyin yeterli. Pişince tabağa alıp zeytinyağı ekleyip çatalla eziyorum kıyma zaten erimiş oluyo küçücük kalıyo