Usnac1995 saygı sadece korkutarak kazanılmazki. Vurduğu zaman ‘olsun annecim yanlışlıkla oldu’ dememek lazım en başta. Aman psikolojisi bozulmasın diye yaptığı yanlışları gözardı etmemek, küçük bile olsa uyarmak lazım. Anlamıyorsa ve büyüdüğü zaman da tekrarlıyorsa daha ciddi uyarmak lazım. Aman çocuğumun psikolojisini bozmayayım diye diye bu duruma gelindi belki de. Aman kızmayayım psikolojisi bozulmasın, aman yanlışını söylemeyeyim üzülmesin. Şimdiki çocukların çoğu bir şeyi yapamadığında suçu hep farklı yere atıyor, sorumluluk almıyor. Zaten ‘aman’ diyerek çocuğun yanlışına düzgün müdahale edilmemiş, çocuk hayatta da başarısız olmuş, ben ders çalışıp düzelteyim demek yerine ‘bu öğretmenler yüzünden böyleyim’ deyip nefret besliyor. Hatasının sorumluluğunu almayıp bileti başkasına kesiyor. Yaptığı katliamın bile sorumluluğundan kaçıp kendi canını alıyor kimseye bırakmıyor. Disiplin psikolojinin bozulmasına sebep değildir. Disiplin sadece popoya terlikle vurarak da olmaz. Çocuk psikolojisi diye bir şey atıldı ortaya ve çocuğunun yanlışını onu uyarıp kriziyle savaşmak yerine, ayy tamam çocuğum bir şey olmaz diyerek örtenlerin sebep olduğu durumlar bunlar. Tek bir sebebi de yok elbette. Oyunlar, diziler, filmler, haberler… hepsinde şiddet var. Çocuğunun ne izlediğini, kimlerle arkadaşlık ettiğini, konuştuğunu takip etmeyen bir sürü sorumsuz ebeveyn var. Aman çocuğumun psikolojisi bozulmasın, benim de rahatım kaçmasın, saldım çayıra. Yazık, başkalarının belki de özenle eğittiği çiçeklerini böyle eğitimsiz caniler solduruyor