arzuemre dönme konusunda geç kalmış sadece. Emekleme hiç olmaması normal, yürüme 18 aya kadar olmaması normal. Onun dışında zeka gelişimi için bir şey diyemem. Benim oğlum 14 aylık tombik ve tembel bir bebek daha bir kaç gündür yeni sürünmeye başladı ama çok fazla dönüyordu dönerek istediği her yere gidiyordu, geri geri emekliyordu mesela ileri gitmiyordu. Onun haricinde ellerinden tutarsak kalkıyor, kendi kendine yatar pozisyondan oturur pozisyona kalkabiliyor. İşaret etme 11.5 aylık gibi başladı şuan parmağıyla bir şeyler gösteriyor yada parmağıyla işaret ederek istiyor örneğin susadığında suluğunu gösteriyor. Alkış baybay gel gel bunları çok erken yapmaya başladı 9 aylık falandı hepsini yapabiliyordu. 13 aylık olduğunda elleriyle şıkıdım yapıp dans etmeyi öğrendi müzik duyunca hemen dans etmeye başlıyor. Bir psikologdan duydum Bebekler farklı becerileri aynı anda yapamıyormuş mesela zeka gelişimi ileri olan bebekler bedenen biraz daha yavaş ilerliyorlarmış geç yürüyorlarmış, ama fiziki olarak örneğin erken yürüyen bebekler beyinlerini biraz daha geç kullanmaya başlıyorlarmış mesela alkış işaret yada konuşma olarak geriden geliyorlarmış ne kadar doğru bilemiyorum. Ama benim bebeğimde bu söylenilenler doğru çıktı Zeki bir bebek ama aynı zamanda tembel..