umaykusunannesii Selam kızlar, Malum soru başlıkta haziranda 2 yaşına gireceğiz, henüz korkuyorum tam rahat ermişken 🤣 sizler ne düşünüyorsunuz? Bu yaz herkes bezi bırakacak mı? Önden alıştırma yapıyor musunuz?
cilginhatun2 umaykusunannesii gecen sene 4 yas çocuğumu alıştırdım bu yaz boştayım ama seneye hem ortanca 4 yas oglumu hem 2 yas kizimi alistircam
simseklivekalpli umaykusunannesii 2 yaş çok erken. 29 aylık denedim olmadi. Beziyle de mutlu. Bi süre daha devam edicez
hepyerdeyizz umaykusunannesii 3 yaşına girecek Haziran’da Bir aydır falan bıraktı . Ccouk istemeuyorsa zorlanması kötü Etken
umaykusunannesii cilginhatun2 2 yaşındaki kızınız kendi kendine merdiven vs çıkabiliyor mu? Yada bezinde ki temiz-kirli kısmını söyleyebiliyor mu? Biz henüz bu temiz-kirli olayına gelemedik :( 21 aylık..
beyzzsenturkk_ umaykusunannesii herşey olsa bile çocuk psikolojik olarak hazır olmadığı sürece olmuyor. kızım 3 yaş 3 aylık 1 ay oldu tamamen tuvaleti öğreneli bende sizler gibi 2 yasında başladım gecen sene marttan beri deniyordum ama olmadı herşeyi bilip söylemesine konuşmasına rağmen asla istemedi kabul etmedi daha geçen ay kendini hazır hissetti ve öğrendi yani merdivenle üstünü giyip çıkarmakla olmuyor🥲
umaykusunannesii beyzzsenturkk_ ayy böyle düşünenler olduğunu duymak beni rahatlattı, açıkçası çocuk değil de bende kendimi pek hazır hissetmiyorum. Tamamen konuştuğunda anlaşmamız daha kolay diye düşünüyorum. Peki hazır olduğunun sinyallerini nasıl anladınız?
beyzzsenturkk_ umaykusunannesii beni çevrem çok baskıladı. bu yaşta çocuk hala bez mi kullanıyor yaz geldi bezi bırakması lazım işte acaba gerilik mi var falan diye o kadar baskıya maruz kaldım ki özellikle de annemden yana. annem psikolojik olarak beni çökertti ben bile ilkokula kadar altıma yapmışım bez gibi güvenli bir alandan ayrılmak çocuk içinde hiç kolay değil biz istiyoruz ki mucizeler yaratsınlar hemen bıraksınlar ama öyle olmuyor. kızım aktif konusuyor üstünü giyebiliyor merdiven inip cıkabiliyor hatta bazen kuru da kalkıyordu ama hazır değildi asla. 2 ayda bir ara vererek sürekli denedim bazen tamam olsun dedm akışına bıraktım bazen o kadar yıprandım ki sen inatsan bende inatlaşırım dedim üstüne gittim daha kötü oldu daha çok korktu kabuslar gördü beze daha cok sarıldı en sonunda ben hamile olduğumu ağustosta öğrendim ve ilk 3 ayım aşırı derecede kötü geçtiğinden ne tuvalet eğitimine devam ettim ne de gözüm bezini gördü. sonradan doğuma az kaldı tekrar baslamam lazım dedim ama çocuk doğsun bakarız dedm gözüm kesmiyordu bende hazır değildim en önemlisi annenin hazır olması yani. son gün yanlıslıkla karnıma bezini almak icin eğildiğimde tekme atınca canıma tak etti bağıra çağıra ağladım yok dedim evin her yerine işesen sıçsan da artık bez yok ben dayanamıyorum dedim ilk gün o da kabullenemedi ağladı alışamadı 1-2 kez kaçırdı olsun sorun yok demedim hep altına kaçırmamaya çalışacaksın yanlışlıkla olursa sorun yok ama bilerek yaparsan bunu ben üzülürüm bezi bırakırsan söz seni okula yazdırıcam dedim. ona yeni iç çamaşırlar aldım oyuncaklar alıcam dedim bak kakanı yaparsan söz dondurma yicez dedim gittik birlikte dondurma aldık kakasını 3 gün tuttu bende 3 gün vermedim o kakasını yapana kadar sabrettim. 4. gün artık hiç kaçırmamaya başladı o gün bugündür asla yapmıyor altına. gece ben alez alamadım hala bez takıyorum ama beze güvenip sakın tuvaletini yapma gerekirse gece beni kaldır ya da sabah kalk gidelim tuvalete dedim çok nadir bezine yapıyor çok su tükettiğinde tuzlu yediğinde vs onun dışında yine kuru kalkıyor ilk 2 hafta dışarı çıkmadık o alışana kadar düzen oturana kadar ondan sonra bakkala markete cıkmaya basladık sonra parka bahçeye derken şimdi dışarıda hiç kaçırmıyor. en önemlisi senin hazır olmannnn
umaykusunannesii beyzzsenturkk_ ayy güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim, kocaman kalbimle size sarılıyorum ♥️