betul912_ Doğum yapalı 57 gün oldu ve spiral taktırmak istiyorum ilk muayenede takılıyor mu takılmadan önce herhangi bir test yaptırmam gerekiyor mu adetliyken mi gitmem gerekiyor yoksa adet olmadan da gidebilir miyim takıldıktan sonra kontrole gitmem gerekiyor mu kısacası spiral hakkında genel bilgi paylaşır mısınız
arad00 betul912_ takıldıktan 1 ay sonra kontrole gidilmesi gerekir sonreasın da 6 ay da bir diyor doktorlar ama ben kayma ihtimalinin olmasından kaynaklı 2 ayda bir gidiyorum
arad00 betul912_ spiral adet kanamasını artırıp biraz ağrılı da yapabiliyor tamamen kişisel bir şey herkes te farklı etki ediyor lekelenmeler de yapabiliyor
Dmtt06 betul912_ merhaba adetli gitmenize gerek yok ilk önce gidiyorsunuz doktor kan testi istiyor hamile olup olmadığınıza bakıyor sonra ertesi günü gidilip takılıyorsunuz emziriyorsanız söyleyin mutlaka bakırlı spiral olmalı çok kısa ve ağrısız bir işlem
betul912_ Birde hala kanamam devam ediyor ara ara kesiliyor nazende baya günlük ped takmam gerekecek kadar kanamam oluyor
Zeynepikra_ Bende taktırmak istiyordum önce muayene oldum daha sonra adetin 2. Veya 3. Günü kan vermeye gel gel takalım dediler öyle kaldı gitmedim bi daha ama bazı kişilerde adet olmadan da taktırdığını söylüyor kan testine göre
birssorumvar Ben adetli değilken kan testi falan vermeden taktırdım. Ama adet günlerim 8-9 güne çıktı. Akıntılarım çok arttı. 1 ayda sadece 1,5 hafta falan temiz kalabiliyordum. Doktorum vücudun 1 yıl alışma süreci olur dedi ama dayanamadım 4.ay çıkarttırdım
zeynepckm betul912_ sistem değişti artık sezaryen olduysanız eğer 3may beklemenşz gerekiyor devlette doktor takmıyor toplum sağlık merkezinde takılıyor. Gitmeden sağlık ocağında spiral taktırıcam diyip kan vereceksiniz sonuca göre onlar takacak mutlaka adetiniz en yoğun olduğu gün gidin çünkü rahmin açık olması gerekiyor. Adet görmeden takılma gibi bi durum yok bu şart yani adetli olmak Takıldıktan sonra 1 haftalık 1 aylık 6 aylık ve yıllık kontroller var bakır bir spiral 10 yıl koruması var
hulya_10 betul912_ doğum yapalı 5 ay oldu henüz adet olmadım emziriyorum gidip taktırdım direkt bakır olandan bir test yapılmadı. 10 gün sonrasına da kontrole çağırdı
artikbiranneyim betul912_ doktorum adetli olmana gerek yok demişti. Ama test yaparlar evet her ihtimale karşı. Hormonsuz taktırdım ben doktorum en sağlıklısı bu demişti. İlk birkaç ay vücut alısmaya calısıyor ara kanamalar oluyor ama sonra geçiyor şuan yok gibi