Merhaba. Oğlum bugün tam 13 aylık oldu. Bu başlığı açmak benim için çok zor oldu inanın. Oğlum çok sosyal bir çocuk aslında. Sesli gülmesi bizimle oynaması vs var. Yanında ellerimi yüzüme kapatıp ağlama numarası yapsam gelir ellerimi açar. Eliyle bana bir şey yediriyor gibi yapar. Parmaklarını ağzıma sokar dün bana kek yedirdi mesela. Halka takma oyununu 4 aydır filan rahat yapıyor. Arabasını ileri geri sürmekten ziyade eliyle zeminde itip peşinden emekleyerek gidiyor. Tekerlek çevirme filan yapmaz. Top nerde su nerde desem bakar. Ama anlamlı hiçbir kelimesi yok. Ortak dikkat yok. İşaret parmağını kullanmaz. Bu beni çok endişelendiriyor. Babıldama var ama aktif olarak sürekli değil yani. Anlamsız kendi kendine söylenmesi var. Al ver yapmaya 20 gündür filan başladı. Göz teması var. Adına bazen bakar bazen bakmaz. Ama hiç anlamlı kelime olmaması işaret etmemesi beni endişelendiriyor. Tabiki bu otizm olduğu anlamına gelmiyor. Ama içimde bir ses var ve ben o sesi asla susturamıyorum.