Merhaba benim oğlum 4.5 aylık oldu ama 2,5 aylık olduğundan beri 10 günde bir 7 günde bir kakasını yapıyor. İlk zamanlar aşırı endişelendim acile gittim ultrason ve film çektiler bağırsaklarda tıkanıklık olmadığını söylediler. Fitil verdiler yaptık. Kakasını yaptı. Sonra bu süreç böyle devam etti. Bizimkinde ağlama sızlanma olmuyordu anne sütü aldığı için bu normalmiş anne sütü çok kolay sindiriliyormuş posa kalmıyor kalmayınca da biriktirip öyle yapıyormuş. Sizin dikkat etmeniz şey
- Kakasını yaptığında normal kıvamda mı yoksa kesik kesik ve koyu renkli mi
- İdrar sayısı normal mi
- Karnında aşırı sertlik var mı kaka yapmadığından aşırı huysuzluk ağlama şikayetiniz var mı
- Emmesi veya mama içmesi normal mi çünkü tıkanıklık veya bebekte kakadan ötürü şikayet olduğunda emmiyorlar
- Fışkırır tarza kusması var mı buna dikkat edin.
Yine de içiniz rahat etsin derseniz acile bi götürün bağırsaklara baksınlar.
İlk zamanlar Hoşaf falan içiyordum yarıyor gibi geliyordu sonradan o da fayda etmedi. Haftada bir kere yapmaya devam ediyor