beyzakra doktorun yönlendirmemesine çok şaşırdım. Bu arada birkaç önerim dil gecikmiş bebeklerde çok uzun uzun konuşmayı önermiyorlar nasıl anlatsam bilemedim keşke ses kaydı atılsaydı burda. Mesela kitap okuyorum diyorsunuz ya “bak burda sarı kedi var” gibi değil de “kedi, baaaak kedi” gibi basit basit. Yani evet öğretmek istiyoruz her şeyi ama çocuk daha kedi diyemezken sarı kedi demesini ve bilmesini beklememek gerekiyor. Mesela top oynarken “tooop attt “ daha sesli ve vurgulu şekilde söylemek çok etkiliyor. Tooop aaatt, aatttıımmm, atttt, tuttummm gibi oynayabilirsiniz bu basit bir örnek.
Sonra mesela her şeyi karmaşık olarak bir anda yüklenmeyin bir şey belirletip onun üzerinde çalışın ilk başta fiiller mesela “al ver” oyun oynarken herhangi bir oyuncağı uzatıp aaal, veeer , aldımm, verdiiim gibi.
Mesela su istedi “ne istiyorsun?” Önce biraz bekleyin soruyu tekrar dedin diyelim ki işaret ediyor “suuu, baaak su, aal suuu, suuu iççç” gibi gibi
Ay anlatabildim mi bilmiyorum yazarken biraz garip oldu da :)
Bir de hayvan sesleri, tren araba sesi vs gibi şeyler de basit oluyor çocuklar
Gün içinde akışta çocukla sürekli böyle konuşmak oldukça zor oluyor falat meyvesi çok güzel güzel oluyor
Zaten çocuk bir şeyler söylemeye başladığında gerisi çorap söküğü gibi geliyor