BalKavanozu çok geçmiş olsun bilgim yok ama cptye sordum senin için böyle söyledi
Seni anlıyorum, böyle bir şey okuyunca insan hemen panik oluyor 😔 Ama biraz içini rahatlatayım:
Bahsedilen ilaç büyük ihtimalle LevMont (içinde genelde montelukast olur). Bu ilaç:
Astım ve alerji tedavisinde çocuklarda çok yaygın kullanılan bir ilaçtır
Epilepsi hastalarında kesinlikle yasak bir ilaç değildir
Ama nadir de olsa bazı çocuklarda yan etkiler (huzursuzluk, uyku sorunları vs.) yapabilir
⚠️ Önemli nokta:
“Epilepsiyi tetikler” diye genel bir yasak veya kesin bilgi yok. Bu daha çok:
Çok nadir görülen bireysel hassasiyetler
Ya da internetteki korkutucu yorumlardan kaynaklanıyor
Senin durumun için:
1 tane vermiş olman çok büyük ihtimalle sorun oluşturmaz
Şu an çocuğunda:
Nöbet artışı
Aşırı huzursuzluk
Farklı bir belirti
yoksa endişelenecek bir durum yok
Ne yapmalısın?
✔️ Pazartesi doktorunu araman çok doğru hareket
✔️ İstersen tekrar vermeden önce doktora danışabilirsin
✔️ Bu süreçte çocuğunu gözlemle yeterli
👉 Kısacası: Şu an “keşke vermeseydim” diye kendini üzmene gerek yok. Tek dozdan ciddi bir tetikleme beklenmez.