asel_asil Kızlar oğluma bu hafta insallah yoğurt ile başlıyoruz. Kızım zamanında keçi yoğurdu ile başlamıştım sonra yavaş yavaş bizim yoğurtlara geçmiştim. Keçi sütü kolay bulabiliyoruz yaylamiz var komşulardan alabiliyoruz . Hem sindirimi kolay hemde daha sağlıklı olduğunu düşündüğüm için yapabildiğim kadar Keçi yoğurdu mayalamayi düşünüyorum sizce?
ninodurbenimadim asel_asil Pastörize edilmemiş hiçbir sütle yoğurt yapılmasını tavsiye etmiyor doktorlar. Pastörizasyonda süt çok hızlı bir şekilde ısıtılıp soğutuluyor dolayısıyla olabilecek mikrop ve bakteriler ölüp gidiyor. Ama evde süt kaynatma aynı şey değil, hem uzun süre fokurdayınca besin değerini de yok ediyoruz kaynata kaynata. Siz bilirsiniz elbette sonunda
ilkannelik1 asel_asil Benim bebiş çok küçük ama ek gıda zamanı bende keçi sütü kullanmayı düşünüyorum yoğurdu peyniri vs
ninodurbenimadim huhuuu İneklerde olabilecek salmonella, brucella, e-coli gibi bakteriler bağışıklık sistemi zayıf olanlarda çok zarar verebiliyor o yüzden küçük çocuklara önerilmiyor. Buna göre yanılmıyorsam 4-5 yaşa kadar pastörize sütle yapmak gerekli.