gkdk dün akşam saat 9,30 da oğlumu zorla uyutmaya çalışırken babamda aynı şeyi söyledi bırak uykusu gelince zaten uyuyacak diye.benim fikrim şu 3 çocuk annesi olarak çalışan anneler evet çocuklarını 8,8.30 gibi uyutsunlar ama ben evdeyim ve 8 de yatırırsam 7de kalkıyor ve benim onla ne oynayacak ne etkinlik yapacak halim olmuyor.dr a sordum kaçta uyumalı diye 20 aylık bu arada 9,30 ideal bi zaman dedi bizde o biraz 10 a doğru kayıyor ve şunu gözlemledim gece uykusuna geçirmek için zorlamadığım zaman sabah 9,30 a kadar kesintisiz uyuyor .ama zorlarsam o gece 10 kere uyanıyor ve diğer günün öğle uykusu bile etkileniyor.her evin dinamiği farklı bizde çok erken yatan yada çok erken kalkan yok.okul günleri hariç.gelişimiyle ilgilide şunu söyleyebilirim,uykuyla ilişkilendirenler oluyor çünkü.çocuk gelişim Dr una gittik çocuk Dr unun öneriysiyle herşeyi maşallah tam olması gerektiği gibi kelime sayısı çok çok fazla.motor becerileri güzel gelişiyor .yani demem o ki bencede uykusu gelince uyusun zorlayınca ben şahsen kendi adıma yıpranıyorum.zorlamayınca 2 dakikada kucakta sırtını kaşırken uyuya kalıyor:)