İyi akşamlar herkese. Bu postu benim gibi bebeği kabızlık yaşayıp bi türlü çare bulamayan anneler için açtım. Öncelikle size sürecimizden bahsetmek istiyorum, biraz uzun olacak ama gerçekten bu konuda çaresiz olanlar sonuna kadar okusun. 15 aylık bebeğim ek gıda sürecinin başından beri yani 7 aylıktan beri kabızdı. 3,4gün bazen 5. Günde yapiyordu aglayarak yapardi, bazen kanardı bazen şişerdi çatlak oluştu vs sıcak banyolar yaptık kremler sürdük yani bu süreçte sıkıntılı zamanlar yaşadık baya. Hindistan cevizi yaglari, zeytinyagi, dulcosoft probiyotik hepsini denedim, kivi bamya pirasa dışkı yumuşatıcı şeyler yedirdim vs mesela bişeyi ilk yedirdigimde güzel etki yapiyodu ama 2. 3. Kez yedirdigimde hicbi etki yapmiyordu yine sert cikiyordu sanki yedirdigim seye sonraki seferler bagırsagı bagısıklık kazanip tepki vermiyodu. Simdi sürecin devamini anlatcagim ama bu yasadiklarim tamamen benim kendi deneyimindir kimseye tavsiye niteliğinde değildir, biz doktorumuzla berabet sürecte hareket ettik sizde beraber hareket ediniz. Bebegim 15 aylık olana kadar nezle grip vs oldu ama hic ateslenmemisti, bir gün aniden ateslendi, atesi 37.8 di gördügümüzde gündüz vaktiydi ve 1 saat icinde 38.4 e yükseldi, doktorumuza yazdık ve başka bişeyi yoksa takip edin soguk kompeks yapin dedi, cok halsizdi devamli agliyodu kucagimizda duruyodu sadece takip ettik ve hemen ates düsürücü vermek istemedik vucudu kendi savassin istedik acikcasi. Soguk komleks yapmaya izin vermedigi icin saat basi ılık duşa soktuk suyun içinde 5 dk durdu, cikinca ateşi düşüyodu ama yarım saat içinde 38.5 e kadar cikiyodu yine 6-7 saat boyunca aynı noktada sabit kaldı ateşi bu süreçte hep emzirdim başka bişe yemek istemedi, ve 3-4 kere suya soktuk limonlu corap vs giydirdim zıbınla durdu. Sonra 39 a yüskeldi ateşi birsz dhaa bekleyelim çıkarsa ateş düşürcü veririz dedik 3-4 saat sonra 39.4 e cıkınca ateş düşürücü verdik ve yavaş yavaş düştü ateşi, ertesi gün doktora gittik vucudunda döküntü olmuştu doktor bunun 6. Hastalık oldugunu söyledi cünkü baska biseyi yoktu. O günden sonraki gün kakasını normal yapti veo günden beridir yani 1 aydır gün aşır bazen her gün yapiyor (lütfen maşallah deyin) tam bu günden sonra kabızlıgı düzeldi acikcasi ben ateşten sebep oldugunu düşünüyorum cünkü biliyorsunuz ateş vucudumuzdaki zararli bakterileri öldürüyor, bagırsagindaki zararli bakterileri öldürdügünü düşünüyorum cünkü hayatımızda baska hicbiseyi degistirmedik. Ben kimseye sizde kesin bu sekilde hareket edin diyemem bakın herkesin süreci farklıdır, ailenizde havale öyküsü genetik yatkınlıgı varsa bunu denememelisiniz bizde öyle bi durum yoktu ve doktorumuzun bize dediği şey ateşi 40 a cikan her cocuk havale gecirmez böyle bişey yok dedi ama kimi cocuk 38 derecede bile gecirir dedi ! Yani bunun ateşle değil genetikle ilgisi var. Ve bize dediği diğer şeyde bu 6. Hastalıkta normalde 3-4 gün ateş olur ama sizin bir gün sürmüş sadece dedi ben bunun sebebinide çocugun vucuda savaşması için firsat vermemize bagliyorum, diğer türlü 38 cıktıgında ilac verip ateşi düşürüp bi kac saat sonra tekrar cikiyor ve kısır döngüye giriyor cocuk günlerce ateşli ve ilacli geciriyor. Bize şifa oldu inşallah böyle devam eder ve değişmez bu durum. Benin gibi sıkıntı da olan anneler varsa onlarada bi ümit olması acısından yazmak istedim.