newmom1 chatgpt şöyle söyledi:
Cytotec (etken maddesi misoprostol) genelde rahimde kalan parçaların atılması için kullanılır. Emzirme açısından:
Misoprostol anne sütüne çok düşük miktarda geçer
Bu miktar genelde bebek için klinik olarak anlamlı kabul edilmez
Çoğu kaynakta emzirmeyi tamamen kesmeye gerek olmadığı belirtilir
Ama önemli detaylar:
İlacı aldıktan sonra bazı doktorlar 2–4 saat emzirmeye ara verilmesini önerebilir (ilaç kandaki en yüksek seviyedeyken teması azaltmak için)
Bebekte nadiren hafif ishal veya huzursuzluk olabilir → böyle bir şey fark edersen dikkat et
Senin durumda ne yapmalı?
İlacı aldıysan: Panik yapmana gerek yok, genelde emzirmeye devam edilebilir
Daha temkinli olmak istersen: İlacı aldıktan sonra birkaç saat ara verip sonra emzirebilirsin
Eğer doz yüksekse veya tekrar tekrar alacaksan, bu durumda doktora ulaşmak önemli
Ne zaman dikkat?
Aşağıdakiler olursa acile git:
Aşırı kanama (saatte 1 ped dolduracak kadar)
Şiddetli ağrı
Ateş veya kötü kokulu akıntı