sseydabal ee bunlar 9 aylık bir bebek için çok normal hareketler heyecanlandığı veya yeni keşfettiği şeyleri sık sık böyle tekrarlıyorlar benim kızımda 9 aylık o da bu tip hareketler yapıyor. Sese tepki veriyor, ismine bakıyor, göz teması kurup nesneleri takip ediyor, sosyal gülümseme varsa kokacak bir durum yok. Otizm bu tip hareketlerle teşhis edilecek bir şey değil, 9 aylık bebek içinde söylemek çok erken. Bu hareketleri o aylarda tüm bebekler yapar gelişimi için normal hareketler. Burada sürekli otizm başlığı görüyorum anneler çocuğunun her hareketine otizm mi diye başlık açıyor gereksiz şekilde her hareketini kafaya takıp mana arıyor, yersiz kaygı yapıyorlar.