melisati bu konuda her zaman rahat olma sebebim benim oğlumdan büyük iki tane yeğenimi gözlememdi. Birisi yaşındayken konuşmaya başlamıştı her derdini anlatırdı. Diğeri 2 yaşını geçti konuşmuyordu sadece baba diyordu. Her şeyi ıhh diye söylüyordu gerçekten rahat olun iki yeğenimde de sıkıntı yoktu. Doktoru kıyas yapmamasını söylemiş annesine. Siz her şeyi öğretmeye devam edin o kodluyor zaten ihtiyaç duymuyorsa eğer konuşmuyor olabilir demiş. Siz onu anlıyorsunuz o yüzden gerek görmüyordur. Kreşte ya da sosyal alanda konuşmaya başlıyor böyle çocuklar hızlıca. Bazıları 3 yaşında bile konuşur. Bu forum bu anlamda gerçekten tedirgin edici olabilir ama biraz rahatlayın stres yapmayın her çocuk çok farklı. İsterseniz bir doktorunuza danışın ama eğer başka gelişim basamaklarında bir sorun yoksa, anlattıklarınızı anlıyorsa komutları yerine getiriyorsa konuşmadaki gecikme bu şekilde sorunsuz olabilir..