edamikail akrabalar zaten neden hala konuşmuyor diyip baskı yapıyor annem bile akrabaların çocuğu akıcı konuşuyor şöyle böyle diyip canımı sıkıyor
İlk yapmanız gereken şey -en azından bu süreçte- böyle söyleyen, baskı yapan, strese sokan her kim olursa o kişilerle görüşmemek 😌
Dil gelişiminde genetiğinde etkili olduğunu biliyoruz. Otizm değilse, ekran yoksa etkileşim az oluyor genelde. Zorlayarak değil; normal günlük akışta daha çok, sakin, yavaş ve kısa cümleli konuşun. Ben oğlum için 2 kelimeli cümlelere başlasın diye her şeyi 2 kelimeli cümle halinde söylüyordum. Şimdi 3 kelimeli cümle için uğraşıyorum ve her şeyi basit 3 kelimeli cümleyle anlatmaya çalışıyorum. Evde adım atsam onları sayıyorum ve bunları genelde oyun gibi, komik ve abartılı hareketler ve seslerle yapıyorum. Böyle olunca çok komiğine gidiyor ister istemez öğreniyor. Şu an gergin üzgün ve bir an önce öğrensin istiyor olabilirsiniz bunun içinde bir öğretmenin ders çalıştırması gibi davranıyorsanız pek faydası olmuyordur. Onun dışında parklara çıkarın olabildiğince, yolda yürürkende sürekli konuşuyorum her şeyi anlatıyorum ve ona sorular soruyorum. Kendi dilinde bir şeyler söylediği zamanda “aa evet bu bir taş” gibi şeyler söylüyorum. Böyle konuştukça oğlumunda daha çok heveslendiğini hissediyorum konuşmak için. Sizde konuşuyorum demişsiniz ama nasıl konuşuyorsunuz?