Merhaba kızlar,
İlk doğumumda sütüm hemen gelmedi. Hastanede şırıngayla mama verdik. Sonrasında da göğüs ucum olmasına rağmen bebeğim memeyi tutamıyordu, bu yüzden silikon göğüs ucu kullandım. Bu sefer de ona bağımlı hale geldi ve onsuz emmiyordu. Ayrıca sürekli aramızda bir aparat olduğu için ten tene temas da yeterince olmuyordu.
Sütüm 6–7 aya kadar ancak devam edebildi. Çünkü bebeğim memeyi yeterince boşaltamıyordu ve sütüm de artmıyordu.
Şimdi ikinciye hamileyim ve muhtemelen yine sezaryen olacağım. Bu sefer yanlış bir şey yapıp bebeğimin memeyi reddetmesini istemiyorum. Ama sağım yapsam, süt gelince biberon kullanmam gerekecek; o zaman da meme reddi olur diye korkuyorum.
Sürekli emzirerek, sağım yapmadan ilerlesem ve emzirmeyi (örneğin 1,5–2 yaşa kadar) sürdürsem, sütüm yeterli olur mu?
Bu konuda kaygılarım var. Neler almalıyım, neler almamalıyım? İlk oğlumda sürekli sağım yaparak emzirmeyi sürdürmeye çalıştım, bu da beni çok zorladı. Mama kullanmak zorunda da kaldım. Bu sefer mümkünse pompa vs. kullanmadan, sadece memeden beslemek istiyorum