deepwater Pirinci ıslatınca pilavım çok daha güzel oluyor. En az 1 saat önceden ıslatıyorum.
Şehriyeli yapacaksam önden sıvı yağda şehriyeleri kavuruyorum sonra pirinci de iyice tane tane dökülene kadar kavuruyorum(püf noktası bu bence iyi kavrulunca lezzetli oluyor )
Tereyağını bazen suyunu vermeden bazen suyunu verince koyuyorum o anki keyfime bağlı.
Pirinci erkenden ıslattıysam 1e1 ıslatamadıysam 1e1.5 su koyuyorum. Tuz ve 1küp şeker de koyup kısık ateşte suyunu çekene kadar pişiriyorum sonra demlenmeye bırakıyorum.
Hiç tane tane yapamıyorsan basmati pirinçle dene ama mutlaka et suyu ya da tavuk suyu kullan ki basmatinin o kendine has kokusu rahatsız etmesin.