EgeMomy 18 temmuzda Kocaeli şehir hastanesinde plansız bir şekilde sezeryan doğumumu gerçekleştirdim. İlk doğumum ve tecrübesizdim, hem iyi hem de kötü bir çok yanı olan bir süreçti ama genel olarak pozitif bir deneyim geçirdim diyemem. Benim son haftalarda gebelik şekeri ile bir sıkıntım oldu fakat hem özelde hem de şehir hastanesinde 27. haftada yaptırmış olduğum şeker yüklemem normal çıktığı için pek kaale alınmadı. Kızım 34. haftadan itibaren 2 hafta önde gitti kilosu hep yüksek çıkıyordu 37den itibaren ise hep 40 hafta ve üstü uyumlu ölçülmeye başlandı. Sezeryan yasaklarından ötürü de hep bekletildim ve hiç bir muayenede doğum konuşulmadı, hep bekleyeceksin dendi. 37. haftadan beri hep yarı düzenli ya da düzensiz sancılar çıktı 38 de nişanım geldi yaklaşık 2 cm açıklıkla sancılar devam etti ama hep bekleyeceksin dendi .39+0 da rutin kontrolde birden ani su fazlalığı bebeğin 43 haftayla uyumlu ölçülmesi yarı düzenli sancı sonucu nihayet yatış verildi. Sabah 10 buçukta aşırı yoğunluktan dolayı doğum değil direkt lohusa servisine yatışım verildi ve hemen refakatçi almadılar eşimi de hiç bir şekilde almadılar. Tek başıma odaya gittim maalesef ve bekledim de bekledim süreçle ilgili pek bilgi verilmedi suni mi verilecek yoksa sezeryan mı olacak akşama kadar belli olmadı sadece bişey yiyip içmem yasaklandı ve serumlarla sancım kontrol altına alındı, hafif suyum sızmaya başladı bu arada ama ben yine sadece bekletildim. Eşim ziyaret saatinde refakatçi ise akşam üzeri 5 te alındı. Nöbetçi uzman doktor kararı verdikten sonra sezeryan olacağım belli oldu saat akşam üstü 6 buçuk gibi, ancak 8.45 te doğuma alındım tüm süreç asistan doktorlarla ilerledi. Ameliyathanede size bir ürün gibi davranıyorlar açıkçası yani işlemler hakkında pek bişey denmiyor. Bir tek anestezi uzmanı benimle güzel konuşup rahatlattı fakat o da maalesef 4 yerimden spinal iğnesi denedi ve ancak 8. iğnede başarılı oldu bu sırada kuzu gibi kımıldamadan durdum arkadaşlar yeter ki bebeğimi sağ salim kucağıma alayımda ne olursa olsun modundaydım çünkü. Sonra 21.05 te kızım doğdu çok şükür ki kısa süre bir ten teması sonrasında biraz ötede bir odada bebeğinizi kontrol edip giydiriyorlar siz izleyebiliyorsunuz. Sonrası işe kapatma işlemleri beni mesela aşırı bastırmışlar ama hiç söylenmedi zaten ben yokmuşum gibi davranıyordu herkes dediğim gibi adeta bir obje gibi ürün gibisiniz onlar için hatta bir ara herkesin işi bitince ameliyathanede yalnız bile bekledim çünkü yoğun bir günmüş ve sürekli birileri başka yerlere de gidiyordu. Sonrasında odaya alınırken de bir tık bekledim çünkü hasta bakıcılar hemen gelmedi. Ailemin dediğine göre doğuma alındıktan 2 saati aşkın bir süre sonra ben ve kızım odaya getirilmişiz bu sırada ise onlar servis dışında bekletildiler. 2 kişilik odada kaldım. İlk gün kimse yoktu ikinci gün biri geldi ama arada perde var sıkıntı olmuyor yine de hoş değil tabi. Personel iyisi de var kötüsü de ben pek iyisine denk geldim diyemem birde servisin aşırı yoğun olduğu hasta yükünün çok fazla olduğu bir dönemde doğum yaptım ben bu da şans tabiki. Bu arada biberon yasak ilk 24 saat mama yasak sadece zorla her şekilde emzirmeniz söyleniyor. Hastanede ben 3 gün yattım maalesef bebeğimle ilgili de minik bir sıkıntı oldu ama o kadar uzun oldu ki o kısım sonraya kalsın. :)