mrmlkk şöyle düşünün; fazla su harcamak dinen mekruhtur. Bu sebeple tekrar tekrar yıkanmak dinen hoş karşılanmaz doğru değildir. Peygamber Efendimiz’in bunun için şöyle bir tavsiyesi vardır. Abdest alıp çıktıktan sonra “yeterince yıkandım, temizlendim” diyip abdest aşamasını aklınızdan çıkarmanızdır.
Ayrıca, gusül abdestinin amacı temizlenmektir. Öyle iğne ucu kadar kuru yer kalmayacak ifadeleri de ne Kur’an’da, ne de hadislerde geçmemektedir. Bunu söyleyenler sadece abdestin önemini anlatmak için bu ifadeleri kullanmıştır. Bu sebeple vesveselere kapılmanız çok gereksizdir.