omertosvedostoss Kızlar merhaba. Benim uzun bi zaman önce bestasim kayboldu. Öyle seviyordum ki.. umudumu da kaybettim artık. Yeni alacak durumum da yok. Bende neredeyse hiç kullanmadığım (kıyafetlerime uymuyor) bir yüzük var. Onu ben takas yapmak istesem basabas beştaş verirler mi sizce bana , nolur dalga geçmeyin hiç bilmiyorum nasıl olduğunu. Tabi ki taşları düşecekler içinden kalan altını hesaplayacaklardır ama, bi beştaş kasası çıkacak denli altın var bence bu yuzukte. Alırken düştükleri gibi, verirken de verdikleri yüzüğün taşlarını grama ekliyorlarmış sanırım (hiç adil değil) yani gülmeyin ama taşı takılmamış halde satın almak istiyorum deyip, dışarıda taş taktırsam saçma mı mantıklı mı olur sizce? Veya var mı öyle bisey? Sonuçta dışarda 5 tane taş takmaya altın ücreti almayacaklar. Anlatabilmisimdir umarım. Valla aydınlatırsanız çok sevinirim. Elimdeki yüzük bu; https://hizliresim.com/rxafhbb https://hizliresim.com/fg836fp
gamomuu omertosvedostoss kaç ayar bu yüzük acaba? Rengi çok değişik çıkmış ama öldü fiyatına alırlar.
findi omertosvedostoss Elindeki yüzüğün kaç gram olduğunu biliyormusun? Takas yapsa bile ki hurda fiyatıyla alacak içindeki taşları çıkartıp öyle tartacak alış fiyatına göre değerlendirecek. Ve yüzüğün ayarı önemli 22 ayarsa biraz daha yüksek fiyata alır. Taşları çıkartıp tartarsa 4 gram ve üzeriyse istediğin yüzüğü alalirsin 3 gramlık bir tektaş diğer türlüsü üstüne para eklemen gerekecek. Kısaca anlatmak gerekirse takas yapmaz alış fiyatına alır taşlar çıkar öyle tartılır istediğin modele bütçen yetiyorsa alabilirsin. Yetmiyorsa üstüne para eklemen lazım
somurtkansirin omertosvedostoss 22 ayar alyansım olmuyor diye değiştirmek istedim. 14 ayar bir yüzük alıp üstüne 2 bin tl para verdim. Büyük ihtimalle düşündüğünüz gibi olmayacak kuyumcudan fiyat bilgisi almanız daha iyi olur
omertosvedostoss Bir de bütün ikinci el altınları eritiyorlar mı yoksa iyi durumda ve modelli olanları satabileceklerini düşünüp vitrine koyuyorlar mi? Bu konuda bilgi verirseniz. Yani benim 1 veya iki defa kullanmış olmam bile farketmeksizin yüzüğüme hurda gözüyle mi bakmalıyım
didoece omertosvedostoss yüzüğün çok güzelmiş öncelikle ben senin yerinde olsam satmam çünkü maalesef öldürüyorlar elinizdekini. İşçilik varsa herşeyin fiyatı inanılmaz düşüyor satarken. Alırkende artıyor. Belki başabaş yapar elbet ama yazık günah bence.
aydinmumine omertosvedostoss hep hurdaya atılır ikinci el altın diye birşey yok tekrar eritilir tekrar kullanırlar . Atölye si olan bir kuyumcuya sorarsan daha net anlaşılır ama elindeki yüzük emin ol hiç para etmeyecek altında olsa çok fazla değer kaybeder ziynet eşyaları üstüne para isterler yine de TAşlar zaten senin düşündüğün kadar fazla para etmez alırken
Deletedmom_897 omertosvedostoss evet çoğu kuyumcu vitrine koymaz ama yine de bir danışın. Pek fazla bir paraya satamazsınız ama taşı büyük kaç ayar peki
tineanigra omertosvedostoss evet hurda gözüyle bakmalısınız. Elinizdeki yüzüğün ayarını gramını bilmeden bişi diyemez kimse size. Kuyumcuya gidip sormalısınız. Kuyumcuların sadece montür satacağını düşünmüyorum açıkçası imalatçısında olur o dediğiniz yöntem ama sonradan taşa da taktırmasına da ücret ödeyeceksiniz muhtemelen çok bi fiyat farkı olmaz normal alımla.
omertosvedostoss Deletedmom2987 yani yazımda da belli aslında ama, imitasyon yüzüğü altınla takas yapmak istemeyeceğime göre ☺️
omertosvedostoss didoece ama o kadar kullanmıyorum ki, annemi düğünümde taktı. Ben de sevdiğim bisey olursa sürekli takar hatırlarım dedim alyansın yanına olabilecek şekilde.
omertosvedostoss aydinmumine acaba taşlarını beyaz yaptırmak istesem öyle bi imkan var mı? Ve çok mu ücret tutar bilginiz var mı
omertosvedostoss findi anlıyorum, böyle düşününce acaba tamire gönderip taşların rengini mi değiştirsem diyorum. Tektasa benziyor zaten, modelli olanlara. Her kıyafetime de uyar boşuna da değerinin altında satmamış olurum, böyle de gidiyor aklım..
findi omertosvedostoss maalesef çeyrek te alsan, yarım da alsan hurdaya gidiyor. kullanıp kullanmamana bakmıyorlar. Kaç yere sordum hurdaya atıyoruz demişlerdi.
omertosvedostoss somurtkansirin yani aklım her şekil gidiyor bir gönlüm de annem düğünümde takarken zorda kalmadıkça satma, ileride gelinine veya kızına tak diye evladiyelik taktı. Taşlarını zevkime göre değiştirip değerini düşürmeden öyle mi kullansam diye de düşünmüyor değilim yoksa dediğiniz gibi yazık olacak yani
lisansli_Mom49 omertosvedostoss hiç bir kuyumcu birebir vermez sizden ucuza alır gramını sizden alacağınız altının gramı daha yüksek sayar hurda gözüyle bakıyorlar geçen ben gram gram verin yok öyle bir şey dediler onları sattım yeni aldığımızda baya bir fark ödedik
omertosvedostoss lisansli_Mom49 iscilikli şeylerin ucuz tutması, hurda gözüyle bakmaları bu yüzden mi acaba? Taşları vs içinden düşüyorlar ve kullanılmaz hale geliyor haliyle Eritme tekrar şekil verme atölye işçi ücreti derken onlara extra masraf diye mi? Çünkü taşsız ve isciliksiz şeyleri daha iyi fiyata alıyorlar ve ddaha kolay tartıp, dönüştürüp veya dönüştürmeden satabiliyorlar diye muhtemelen değil mi
Deletedmom2987 omertosvedostoss orayı atlamışım, imitasyon diye demedim zaten eğer üstündeki taşlarda değerliyse belki takas yapabilirler.
omertosvedostoss Deletedmom2987 çok özür dilerim, siz daha değerli bi yüzük mu gibisine sormuşsunuz. Öyle bi ihtimal asla olmayınca 🥲 evet altın tasları da kuyumcularda takılan taşlardan iste. Teşekkür ederim
findi omertosvedostoss Yani oda olabilir ama işçilik parası gene alır. Yerinde olsam götürür fiyat araştırması yaparım ona göre karar veririm.
Deletedmom2987 omertosvedostoss evet tam ifade edemedim sanırım 😊 aslında bu yüzükte güzel zamansız duruyor, beştaşınız kaç karattı ?