Selam kızlar. Çıtı pıtı bir kızdım ben önceleri 56-57 kilo 170 boyu olan ve dolabı 34-36 beden kıyafetlerle dolu. Sonra tayinimiz sevmediğim bir yere çıkınca sıkıntıdan biraz kilo alarak 57 kilodan 63 kiloya kadar çıktım ve 63 kilo olarak hamile kaldım. Hamile kalır kalmaz yaptırdığım rutin kan tahlillerinde tiroitlerimin aniden hamilelikle bozulduğunu öğrendim ve doğuma kadar tiroit ilacı kullandım. İlk 3 ay fark edemediğimiz için ve tiroitleri normalde hemen düşüremediğimiz için hızla kilo almaya başladım. Tabi tüm suçu tiroitlere atmamak lazım çok da şımarmıştım hamile kaldığım için. Herkes sen çift canlısın ye dedikçe ben de yedim. Her gün abartmıyorum 1 porsiyon tatlı yemişimdir. Doğuma şaka değil tam 90 kilo olarak girdim TAM 27 kilo aldım hamileliğimde. Doğumdan sonra hemen gideceğine inandım ama ne mümkün? 3 kilo bebişim dünyaya geldi kan plesenta derken 1 hafta sonra sadece 6 kg gitmişti???!! Hayatımın şokunu yaşadım eeee hani gidiyordu bu kilolar?? Gitmiyormuş arkadaşlar. Lohusa depresyonuyla özgüvensizlik birleşti bende. Öncesinde hamile olduğum için gözüme batmayan kilolarım doğumdan sonra aşırı batmaya başladı. Memlekete gidince bebeğimi anneme bırakıp diyetisyenin yolunu tuttum. Henüz 40ı çıkmamış bebeğim olduğu için diyetisyenim diyet yazmak istemedi ben de ona eğer bu şekilde kalırsam sütümün stresten çok daha fazla etkileneceğini söyledim. İlk diyetisyenim biraz modernize edilmiş ketojeniğe benzeyen bir tarzı vardı. Asla bu süreçte ekmek, pirinç, tahıl vs yedirmedi. Ama avuç avuç çiğ badem, fındık, ceviz tükettiriyordu. Kaşık kaşık tahin içiyordum. Bebeğimi her gün pusetine atıp hem onu uyutuyordum hem yürüyüş yapıyordum. O azimle 2,5 ayda yaklaşık 8 kg kadar verdim. Yaşadığım yere döndükten sonra da online diyetisyen ile devam ettim. Eve de bir yürüyüş bandı almıştım gün aşırı evden çıkmadığım için fazla üzerine çıkıp yürüyordum. Hala 14-15 kg fazlam vardı. Online diyetisyen ile de 6-7 kilo daha verdim. Sürekli sıkılıp bir hafta on gün kendime müsade edip enerjimi toplayı tekrar devam ediyordum. Ketojenik beslendik 2 hafta kadar yaklaşık 4 kilo da öyle gitmişti. En son 63.9u görmüştüm ama diyet yapmaktan aşırı sıkıldım. Şimdi 66 kiloya geri çıktım tekrardan bir güç toparlayıp yeniden başlayıp 6-7 kilo kadar vermek istiyorum ama şu anda bile paikolojik olarak rahatım. Belki motive olur buradakilere diye yazıyorum. Kendinizi iyi hissettiğiniz hali sevin kızlar 🤍