elaslan0 o aylara kadar kızımda akıcı konusmuyordu 1 gecede dili açıldı diyebilirim ilk kez 18 aylıkken anne dedi yoksa bana baba diyordu. 21-22 aylık gibi kelimeleri sökmeye başladı sonra tam ne zaman bilmiyorum cümle kurmaya başladı derken artık hiç susmuyor 3 yasında😂 zamanı vardır üstelemeyin bazen cocuklar inatlasabiliyor ya da çekinebiliyor kendini ifade etmekte zorlanabilir yanlıs anlamanızdan çekinip her defasında ona söyleyin ne demek istedin hayatım bunu mu istedin bunun adı ne? bu hangi renk? benden ne istiyorsun? gibi onu düzeltmeden kendisinin düzeltmesine olanak sağlayın sürekli sorular sorun hatta oyun halinde şöyle yapabilirsiniz kendi kendinize konuşun aa bu mavi bir araba - hımm bu hangi renk araba? evett mavii renk arabaaa gibi benim kızım cümle kurmadan önce kekelemeye başlamıştı bir anda kekeledi üstüne gitmedik kelimeler takılıyordu düzeltmedik kısa bir zaman icinde konusmaya başladı konusmanın öncesinde cogu cocuk kekelermis kelimeleri birlestirirken normal bişeymiş yani