inci86 eğer pirinci tuzlu sıcak suda beklettiyseniz bire bir ölçü iyi oluyor. Ne kadar pirinç o kadar su. Ama eğer islatmadiysaniz(ki kesinlikle bir yarım saat ıslatın. Hem arsenikten arınır hemde tane tane bir pilaviniz olur) 1 e 1.5 ölçü oranda su koyun.
Ben göz kararı yapıyorum üstü batana kadar sıcak su ekliyorum(önden ıslattıgım için).
Güzelce kavurun suyunu verdikten sonra tuzunu atın.
1-2 küp şeker veya 1 çay kaşığı toz şeker ve azıcık limon sıkın. Farkı göreceksiniz. Hem daha beyaz hem tane tane dökülen bir pilav olur. En güzel baldo pirinç ile oluyor Zaten BİM’in baldo pirinci de harika aklınızda bulunsun.☺️